پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۱۰

اجرای پویش دفاع از حریم توسط خادمیاران رضوی استان کرمان

سعید کاظمی پور دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان در جمع اصحاب رسانه گفت: پویش "دفاع از حرم" در 6 محور با حضور و خدمت خادمیاران رضوی برگزار می شود، بازه زمانی برگزاری این پویش به صورت گام به گام در طول یک سال از امروز تا چهارمین سالگرد سپهبد شهید اجرا خواهد شد.

به گزارش  آستان نیوز از کرمان؛ سعید کاظمی پور، دبیر کانون های خدمت رضوی در جمع اصحاب رسانه به تشریح برنامه های کانون ها خدمت رضوی در سومین سالگرد شهادت خادم الرضا حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: اگر قرار است در کشور حرکتی شکل بگیرد که با مکتب حاج قاسم جاری شود باید از کرمان که مهد مقاومت و حضور سردار است، آغاز شود.

وی به خدماتی که سال گذشته بوده است و امسال هم در تداوم آن ها، برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: ازدواج فاطمی، برگزاری کمک های مومنانه، جهیزیه آسان، پخت و توزیع غذا و غیره نیز برگزار خواهد شد، اما آنچه امسال به صورت ویژه طراحی شده است، پویش دفاع از حرم است.

کاظمی پور تاکید کرد: از فرمایشات حاج قاسم است که ایران، قرارگاه حسین بن علی است، بنابراین اگراین حرم حفظ شود و باقی بماند بی شک دیگر حریم ها نیز در امان خواهند ماند، بنابراین پویش "دفاع از حرم" در ۶ محور با حضور و خدمت خادمیاران رضوی برگزار می شود، بازه زمانی برگزاری این پویش به صورت گام به گام در طول یک سال از امروز تا چهارمین سالگرد سپهبد شهید اجرا خواهد شد.

وی اولین محور پویش دفاع از حریم را مدیریت جهادی نامید و گفت: شعار محوری این پویش خادمیاران رضوی مدافعان حرم جمهوری اسلامی است، نکته مهم اولین گام، این است که حاج قاسم نماد یک مدیر جهادی و میدانی بود بنابراین باید در کرمان مدیران شاخصه های مدیریت را از حاج قاسم الگوبرداری کرده و آن را مشق راه کنند زیرا مدیران کرمانی نماد حاج قاسم در کشور هستند که لازم است به شاخصه های این مدیر با کفایت مزین شوند.

کاظمی پور ادامه داد: دومین محور این پویش، جهاد تبیین است، زیرا دشمن با تمام قوا به میدان آمده است و تهاجم فرهنگی، عملیات ترکیبی و رسانه ای را برای مردم ما به ارمغان اورده است که لازمه خنثی سازی این جنگ رسانه ای دشمن جهاد تبیین است و باید جواب دشمنان را با مکتب سردار داد.

وی تاکید کرد: سومین محور، شکل گیری گروه فرزندان حاج قاسم است، که در این بخش جوانان و نوجوانان با آموزه هایی که در آن فرهنگ رضوی است، در مسیر درست اسلام حرکت خواهند کرد و تمام دستگاه ها باید در این زمینه کانون های رضوی را یاری رسانی کنند.
کاظمی پور ادامه داد: چهارمین محور توجه به جایگاه ویژه مادران در خانواده است، تهاجم فرهنگی غرب بیشترین ضربه را به زن و جایگاه مادری زده است که باید در این مسیر سبک زندگی مادران رضوی و احترام و تکریم آنان را به جامعه یاداوری کرد.
دبیر کانون های خدمت رضوی کزمان اذعان کرد: پنجمین محور اشاعه مکتب سلیمانی در ترویج روحیه فرهنگف ایثار و شهادت است که اهم ان توجه به جایگاه ویزه خانواده های شهدا و ایثارگران، جانبازان، آزادگان است زیرا بیشترین خدمات در جامعه توسط این خانواده ها صورت می گیرد اما نقش ان ها در جامعه زیاد ملموس نشده است.
کاظمی پور آخرین محور پویش دفاع از حرم را محور عدالت گستری و مردم یاری عنوان کرد و گفت: همان گونه که سردار سلیمانی در وقوع حوادث طبیعی و انسانی اولین نفر در میدان حاضر بود و برای محرومین و مستضعفین حرکتی شتابنده داشت ما نیز باید مدیران مردم را به این سمت سوق دهیم تا مکتب سردار را به صورت عملی به مردم و جهان نشان دهیم.
وی تاکید کرد: اگرچه دشمن تلاش کرد تا با حدف فیزیکی سردار سلیمانی مسیر و حرکتش را از بین ببرد اما خون سردار از جسمش جوشنده تر شده و حرکتی بزرگ را در مسیر مقاومت همچون اربعین ایجاد کرده است که امروز همه مردم مسلمان و غیر مسلمان که از سردار محبتی دیده اند، پابه میدان خدمت گذاشته  و این مکتب بین المللی شده است.
کاظمی پور ادامه داد: ما با مدیران استان میثاق نامه ای امضا کرده ایم تا در مسیر تعالی مکتب سردار سلیمانی گام برداشته و برای پیش برد اهداف این مکتب تمام توان خود را به کار گیریم.

در پایان این نشست  از پوستر پویش مدافعان حرم نیز رونمایی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی