پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در گراميداشت شهداي مقاومت در دانشگاه امام رضا(ع):
۱۴۰۱-۱۰-۱۳

حاج قاسم همواره به دنبال جذب حداكثری بود/ روش او مهرورزی به بندگان خدا بود

همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سليماني، همايش گراميداشت شهداي مقاومت و تشییع و بدرقه یک شهید گمنام در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، این مراسم شامگاه شب گذشته ۱۲ دیماه با حضور پرشور دانشجويان، اعضاي هيات علمي و كاركنان دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) به همراه خانواده معظم شهيدان در سالن ورزشي این دانشگاه برگزار شد.
 

نیازمند پرورش هزاران حاج قاسم دیگر هستیم 

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان در این‌مراسم با بيان اين كه اين سالگردها بايد سبب شوند هزاران قاسم سليماني ديگر نيز پرورش پيدا كنند، گفت: شهيد سليماني يك منش و روش و به تعبير مقام معظم رهبري، يك راه و مكتب است.

حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد نظافت يزدي، حاج قاسم سليماني را برخوردار از امتيازات ويژه اي عنوان و با بيان اين كه سيره مبارك او، يك مكتب و راه نوراني است، تصريح كرد: شهيد سليماني، مظهر جامعيت اسلام شد؛ ايشان قناعت در كسب فيض شهادت نداشت، به زندگي پست حيواني قائل نشد، همتش بلند بود و از اوان دوران نوجواني و جواني پربركت خود، همواره در عرصه جبهه و جهاد تلاش داشت خود را به خوبي ها آراسته كند.
 

حاج قاسم همواره به دنبال جذب حداكثري بود / روش او مهرورزي به بندگان خدا بود

 

سهم حاج قاسم از نیکی ها چه بود؟

وي با بيان اين كه بزرگترين سهم شهيد حاج قاسم سليماني از نيكي ها مجاهده در راه خدا بود، عنوان كرد: شهيد سليماني مجاهد اهل نماز شب و توسل و برخوردار از لذات معنوي بود؛ او با كلان نگري خود، به آيه شريفه «أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ» عمل كرد و در برابر دوستان دلي آرام اما در برابر دشمنان روحي استوار و با عزت داشت.

حجت الاسلام والمسلمين نظافت با بيان اين كه شهيد سليماني دامنه دوستان خود را منحصر به دوستان بالفعل نكرد و همواره به دنبال جذب حداكثري بود كه به همين سان، راهش پررهرو است، خاطر نشان كرد: قلب شهيد سليماني  حتي براي آنان كه از لذت معنويت و همراهي با جبهه حق نچشيده بودند مي تپيد و تلاش داشت آنان را نيز از طعم حق بچشاند و امروز جامعه نيازمند معارف بلند مكتب شهيد سليماني است.
 

حاج قاسم همواره به دنبال جذب حداكثري بود / روش او مهرورزي به بندگان خدا بود

 

قلب شهيد سليماني براي جبهه اسلام مي تپيد

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان با بيان اين كه قلب شهيد سليماني براي جبهه اسلام مي تپيد و همواره تلاش داشت جبهه فرهنگي انقلاب را تربيت و تشويق كند، ابراز كرد: شهيد سليماني، اسطوره مقاومت در همه سال هاي سال خدمات ارزشمند خود، هيچكس را از قطار انقلاب پياده نكرد و نمي گذاشت كسي از مكتب انقلاب دور شود.

وي  شهيد سليماني را مصداق آن عبارت شريف در مكارم الاخلاق دانست كه آمده «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ حَلِّنِي بِحِلْيةِ الصَّالِحِينَ، وَ أَلْبِسْنِي زِينَةَ الْمُتَّقِينَ» و بيان كرد: شهيد سليماني همواره بيان مي كرد كه خداوندا مرا به زينت صالحان آراسته و از زينت متقين بپوشان، او عدالت خواه و به دنبال گسترش عدالت در جهان بود.
 

براي اشاعه گفتمان شهيد سليماني تلاش كنيد

حجت الاسلام والمسلمين نظافت خطاب به دانشجويان، با بيان اين كه مراقب باشيد همراه با نام مبارك سردار سليماني، همفكر او نيز باشيد و بازيچه كساني كه عكس اين اسطوره مقاومت رفتار مي كنند نشويد، گفت: همت خود را اشاعه گفتمان حاج قاسم سليماني قرار دهيد كه حاصل اين گفتمان و مكتب، با كمترين امكانات بزرگترين گام ها را برمي دارد.
 

حاج قاسم همواره به دنبال جذب حداكثري بود / روش او مهرورزي به بندگان خدا بود

 

شهيد سليماني، يك راه و مكتب است

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان با بيان اين كه انقلاب باشكوه اسلامي، رهين خون شهداست و اين مراسم ها و سالگردها بايد سبب شوند هزاران قاسم سليماني ديگر نيز پرورش پيدا كنند، خاطر نشان كرد: سردار سرافراز اسلام، شهيد حاج قاسم سليماني يك منش و روش و به تعبير مقام معظم رهبري، يك راه و مكتب است.

وي با بيان اين كه شهيد سليماني اهل معنويت، مهربان با خلق خدا، افتاده و متواضع، اهل تدبير و مطالعه، منصف و علاقه مند به زيردستان بود، بيان كرد: شهيد سليماني در عين اينكه بار سنگين جبهه مقاومت را بر دوش داشت، به زيردستان توجه ويژه اي مي كرد و امنيت امروز ما ثمره مبارك تلاش و جهاد اوست و همه مسلمانان نيز مديون اويند.
 

شهيد سليماني در همه خوبي ها پيشي گرفت

حجت الاسلام والمسلمين نظافت با بيان اين كه شهيد سليماني به پشت جبهه نيز توجه داشت و اهل يتيم نوازي بود، ابراز كرد: سردار سرافراز اسلام زادگاه خود را فراموش نكرد، همواره تلاش داشت از هر خوبي سهمي داشته باشد. دغدغه اسلام و مسلمانان را داشت و در عرصه عبادت، مجاهده در راه خدا، مهرورزي به بندگان و انفاق به مظلومان خوش درخشيد؛ ايشان منزل خود را فاطميه در تهران كرد و با بودجه خود در روستاي پدري مسجد بنا كرد.

 

حاج قاسم همواره به دنبال جذب حداكثري بود / روش او مهرورزي به بندگان خدا بود


 حاج قاسم سليماني قطره درخشان از درياي دفاع مقدس است
در این مراسم جواد كافي، از رزمندگان و راویان دوران هشت سال دفاع مقدس هم به تبيين ابعاد جهاد در جنگ تحميلي پرداخت و ضمن تشريح خاطراتی از عمليات كربلاي چهار، ابراز كرد: در دوران جنگ و در جريان سخت ترین عمليات ها و دشوارترین موقعیت ها با جهاد هيچگاه متوقف نشد که حاج قاسم سلیمانی قطره‌اي درخشان در درياي این هشت سال دفاع مقدس است.
 

تجلي مناجات، مداحي و مدح اشعار در رثاي اسطوره ماندگار مقاومت 

در اين برنامه گوشه‌هايي از مناجات ماندگار سيد الشهداي جبهه مقاومت، شهيد حاج قاسم سليماني كه حاوي مضامين خشوع در بارگاه پروردگار است، قرائت شد. 
همچنین در بخش ديگري از برنامه نيز نوجوانان نمايش گروه دمام با نواي حيدر حيدر وارد سالن شدند و نمايشی دلنشين، با همراهي همه دانشجويان دانشگاه امام رضا(ع) اجرا شد.
مداحي سيدرضا نريماني و شعر خوانی توسط شاعر آئيني احمد بابايي از ديگر برنامه هايي بود كه فضاي دانشگاه را معطر به ياد شهيدان جبهه مقاومت كرد؛ آنانی كه با ايثار و حماسه خود، پايه‌گذار مكتبي شدند كه اين روزها، آزادگان جهان را متوجه خود كرده است.

در اين مراسم همچنين از خانواده معظم شهيدان حسين زينال‌زاده و دانيال رضازاده، كه فضاي مراسم را متبرك به نور شهيدان مظلوم دفاع از امنيت كردند، با حضور دكتر رجوعي، رئيس دانشگاه امام رضا(ع) تجليل شد.

همسر شهيد رضازاده در اين مراسم به تبيين خصوصيات اخلاقي شهيد مظلوم دفاع از امنيت پرداخت و گفت: شهيد رضازاده همواره ادب را در برابر ديگران متجلي ساخت و اين الگوي بزرگي براي همه مجامع علمي و فرهنگي است.

در پايان اين مراسم، دانشجويان بصير، ولايتمدار و شهيدپرور دانشگاه امام رضا(ع) همپاي اساتيد و ساير حاضران در مجلس، پيكر شهيد گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس را تشييع و با اين شهيد والامقام تجديد ميثاق كردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی