پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۱۳

امضای تفاهم‌نامه بین سازمان علمی فرهنگی آستان قدس و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم

طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم به امضا رسید.

به گزارش آستان‌نیوز، این مراسم روز گذشته با حضور آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی راد، مسئول نمایندگی سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی در قم و حجت‌الاسلام و المسلمین فاضل کاشانی، مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، برگزار شد.
آیت‌الله فاضل لنکرانی در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه والای آستان قدس رضوی گفت: قداست و برکات و اهمیت آستان مقدس رضوی و مجموعه‌های مرتبط با این آستان واضح و روشن است.
وی با اشاره به آمادگی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برای تعامل با آستان قدس رضوی افزود: این مرکز تنها منحصر به فقه نیست بلکه در حوزه کلام نیز کارهای زیادی انجام داده است برای نمونه، کتاب آیات مربوط به ولایت در قرآن کریم مورد تدریس در دانشگاه‌هاست و ما در این مرکز در عرصه‌های فقهی، تفسیری و کلامی آمادگی همکاری با آستان قدس رضوی را داریم که البته بحث فقه ضرورت بیشتری هم دارد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که از دغدغه‌های ما است فقه‌الزیاره هست، چرا که سوالات فقهی زیادی در این عرصه مطرح است و ما در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی آمادگی همکاری با سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی را داریم تا بتوانیم در این راستا قدم‌های موثرتری برداریم.
آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: آستان قدس رضوی ظرفیت‌های عظیم و شرایط خوبی دارد تا محوری برای مسائل فرهنگی جهان تشیع باشد چرا که شعاع تاثیرگذاری آستان قدس رضوی زیاد است.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: شعاع تأثیرگذاری آستان قدس رضوی در دانشگاه‌های دنیا و شیعیان جهان باید همواره تلالو داشته باشد و ما در این عرصه از هیچ کمک و تعاملی دریغ نخواهیم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی راد، مسئول دفتر نمایندگی سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی در قم  نیز در ادامه این مراسم تعامل و همکاری‌های مشترک پژوهشی در قالب‌های برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها، نشست‌های تخصصی علمی، تولید آثار پژوهشی در زمینه فقه رضوی، فقه زیارت و فقه وقف و همکاری‌های علمی بین نهادهای آموزشی سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، مانند دانشگاه علوم اسلامی رضوی با مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) را بسیار ضروری و مهم دانست.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی