پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس: 
۱۴۰۱-۱۰-۱۴

حاج قاسم وابسته به عناوین و مقام نبود/ او به هیچ حزب سیاسی وابستگی نداشت

حجت الاسلام والمسلمین محمدی سیرت، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به خصوصیات فردی و اجتماعی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، عزت و موفقیت این شهید والامقام را در گروی حرکت در  مسیر ولایت دانست.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدی سیرت،  در آیین بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در سخنانی ضمن مروری بر مبانی و تاریخ انقلاب اسلامی و چگونگی مواجهه آن با قدرت های استکباری، گفت: در هر زمان و دوره ای که در این سرزمین جنگی صورت گرفته،  بخشی از خاک ایران از دست رفته الا در زمان استقرار نظام اسلامی و ولایت فقیه که دشمن نتوانست ذره ای از خاک ما را غصب کند، ضمن این که پس از دفاع مقدس نیز در سازمان ملل صدام، متجاوز شناخته شد.
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی، افزود: تحریم ها و برنامه های متعددی را علیه ما به اجرا گذاشتند که فلج کننده بود اما جمهوری اسلامی عقب ننشسته و همچون شجره طیبه ای حالا شاخ و برگ دارد و این انقلاب با منطق مطابق با فطرت بشری به جهان صادر شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی سیرت در ادامه درباره سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی توکل و ایمان به خدا داشت از دشمن و تجهیزات و کثرت او نترسید، فرماندهی همه نیروهای مقاومت را به عهده گرفت فاطمیون زینبیون علویون حیدریون و فاتحین همه با هم یک لشکر بین المللی در مقابل دشمن شدند و مبارزه کردند.
وی گفت: دشمن در سال 78 و بعد 88 و 96 و 98 و 1401 مدام توطئه کرد اما نتوانستند به جایی برسند در جبهه مقاومت زمین خورده و رسوا شده که از درون می خواهد ضربه بزند.
وی ادامه داد: کرانه باختری سرزمین مقدس اسرائیلی ها است اما اکنون بالای 50 درصد نیروی نظامی اسرائیل درگیر همین نقطه شده و ابتدا با سنگ اما اکنون با سلاح در آنجا مردم جلوی آنها مقاومت و ایستادگی می کنند.

شخصیت فردی شهید سلیمانی
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در بخش دیگر سخنان خود، به شخصیت سپهبد شهید سلیمانی پرداخت و گفت: شهید سلیمانی یک شخصیت فردی و یک اجتماعی داشت.
وی افزود: شهید سلیمانی به لحاظ فردی، متدین و مومن و معتقد به دین و قرآن و اهل بیت بود و غیر از خدا از کسی ترس نداشت. کارها را با یاد خدا آغاز می کرد و به دیگران هم چنین توصیه ای داشت. با خدا و قرآن زندگی می کرد آخرین سخنرانی وی در جمع فرماندهان دعاهایی مربوط به نماز شب و دعای نیمه شب را می خواند. اهل تقدس و دعا بود اما خود را مقدس نمی گرفت اهل شوخی و رفاقت بود.
وی گفت: ارادت و ارتباط با اهل بیت هم به ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها و امام حسین علیه السلام در رفتار و کردار وی مشهود بود. مجالس هفتگی در منزل خود می گرفت و یا در بیت الزهرا(س) همیشه خود اقدام به حضور و مدیریت مراسم داشت در حالی که نظافت سرویس ها را هم مخفیانه خودش انجام می داد.

وابسته به عناوین و مقام نبود
وی افزود: وابسته به عناوین و مقام نبود می گفت دلبسته به عناوین و اسیر این مقامات نباشید همیشه آرزوی شهادت داشت به هرکسی می رسید دعای شهادت طلب می کرد و وابسته به هیچ حزبی نبود نه چپ نه راست نه اصلاح طلب و نه اصولگرا، بلکه وابسته به ولایت و امامت بود زمان امام به ایشان و بعد هم به مقام معظم رهبری اعتقاد داشت.
وی ادامه داد: شهید سلیمانی می گوید برای نجات اسلام از خیمه ولایت جدا نشوید قسم جلاله می خورد که حضرت آقا سرآمد همه روحانیت است و به این موضوع اعتقاد داشت.

شخصیت اجتماعی شهید سلیمانی
حجت الاسلام والمسلمین محمدی سیرت در بُعد اجتماعی شهید سلیمانی گفت: آدم جامع نگر و صاحب نظر بود تمام میدان را بررسی می کرد در نیروی قدس سابقه نداشت اما مدتی وقت گذاشت سرزمین مسولیت خود را بشناسد ساعت ها جلسه و کار بدون استراحت داشت.
وی افزود: ایمان، اخلاص و تقوا و جامع نگری همراه با شجاعت است که در حضرت امام و حضرت آقا هم نمود داشته و این اوصاف خوب با شجاعت مطرح می شود و شهید سلیمانی هم نترسید و با اعتقاد در میدان برنامه ریزی و با شجاعت کارکرد که دشمن فهمید در مقابل چه کسی  قرار گرفته است.
وی ادامه داد: دشمن با فکر خطا و غلط گفت سر پیکر مقاومت را بزنیم تا حیات آن را از بین ببریم. سردار هم می دانست و گفته بود که دشمن می داند کجا می روم و هر زمانی که منفعتشان باشد من را می زنند اگر تا بحال نزدند به نفعشان نبوده است.

ثمره جوشش خون سلیمانی
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس بیان داشت: خون پاک شهید سلیمانی جوشش پیدا کرد و سلیمانی شهید خطرش بیش از سلیمانی زنده برای دشمن شد و جبهه مقاومت رشد و نمو پیدا کرد.
وی افزود: امریکا، اسرائیل و عربستان و چند کشور چند سال تلاش کردند تا دولت مدنظرشان را در عراق حاکم کنند اما به یاری خدا و تلاش عزیزان مقاومت به ویژه سردار قاآنی دولتی سرکار آمد که همراه جمهوری اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به حوادث اخیر در کشور، بیان داشت: در این دوسه ماه حمله دشمن به عمود و خیمه انقلاب بوده و دشمن این را فهمیده است.
وی به دانشجویان و طلاب حاضر در مراسم توصیه کرد: کلمات و اندیشه امام را ببینید بیانیه گام دوم انقلاب را هم بخوانید مسائل بسیار مهمی در آن است که آقا فرمودند کمک کنید در جامعه محقق شود.
وی در پایان گفت: این راهی بوده است که شهید سلیمانی به آن اعتقاد داشته و طی کرده و این عزت و عظمت دنیا و آخرتی که دارد به واسطه حرکت در این مسیر است که با اعتقاد به آن عمل کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی