پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۱۵

حضرت ام البنین(س) مظهر عشق به اهل بیت(ع) و الگویی برای تربیت فرزند ولایی است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: حضرت ام البنین(س) مظهر عشق ورزی به ساحت مقدس اهل بیت(ع) و الگویی تمام عیار برای تربیت فرزند ولایی است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در ویژه برنامه شب وفات مادر علمدار دشت کربلا؛ حضرت ام البنین (س) که امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، از این بانوی بزرگوار به عنوان الگوی مادران و همسران شهدا نام برد و گفت: حضرت ام البنین(س) بانویی بود که همه هستی خود را در راه خدا و در راه ولی خدا داد. 
وی افزود: او حتی نام خود را هم در این راه فدا کرد و بعد از واقعه عاشورا و به شهادت رسیدن چهار فرزند رشیدش می‌گفت دیگر مرا ام البنین(مادر پسران) نخوانید.
سخنران حرم مطهر رضوی افزود: حضرت ام البنین (س) از همان ابتدا فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کرد که همیشه در مسیر پیروی از ولایت گام بردارند و فدایی فرزندان رسول الله(ص) باشند. 
وی با اشاره به حماسه‌آفرینی شهدای مدافع حرم در دفاع از حرم آل الله، اظهار کرد: این شهدای والا مقام در دامن مادرانی پرورش یافته بودند که با درس گرفتن از مکتب حضرت ام البنین (س) حاضر بودند همه هستی خود را در راه دفاع از ولایت تقدیم کنند.
حجت الاسلام رستمی بیان کرد: مادران شهدای مدافع حرم نیز مانند دیگر مادران عاشق فرزند خود بودند ولی وقتی حرف دفاع از حریم ولایت به میان آمد و حریم پاک حضرت زینب(س) در معرض تعرض دشمنان ددمنش قرار گرفت، همچون ام البنین (س) فرزند خود را تقدیم به ساحت مقدس اهل بیت (ع) کردند به همین خاطر است که سالروز وفات این بانوی والا مقام روز تجلیل از مقام مادران و همسران شهدا نام گرفته است.
مرثیه‌سرایی مداح و ذاکر اهل بیت(ع) علی برادران و زمزمه دعای روحبخش کمیل با نوای سید محمود علوی از دیگر برنامه‌های شب وفات حضرت ام البنین (س) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی