پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۱۳

تجلیل از برگزیدگان مسابقه نامه‌ای به سردار دل‌ها با رنگ و بوی رضوی در کرج

اختتامیه مسابقه نامه‌ای به سردار دل‌ها در کرج با حضور گروه پرچم دبیرخانه کانون‌های خدمت استان البرز عطر و بوی رضوی گرفت.

 به گزارش آستان نیوز از کرج؛ مراسم اختتامیه «مسابقه نامه‌ای به سردار دل‌ها» با حضور جمعی از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران و منتخبان این جشنواره سراسری در شب شهادت حاج قاسم سلیمانی در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

درابتدای این مراسم حضور گروه پرچم متبرک امام رضا(ع) به همراه خادمان آن حضرت و پخش صلوات خاصه حال و هوای معنوی به این مراسم بخشید و شرکت کنندگان با  چشمانی اشکبار به پرچم حرم امام رضا(ع) تبرک جستند.

 حاج قاسم انقلاب را از پیچیده‌ترین تصمیمات سلطه نجات داد
در ادامه این مراسم محمد فلکی از پیشکسوتان دفاع مقدس، فرمانده مدافع حرم و از دوستان شهید سردار سلیمانی با اشاره به شخصیت والای این شهید، گفت: بهترین، کاملترین و برجسته ترین تعابیر در خصوص حاج قاسم سلیمانی از زبان رهبری مطرح شده است.

وی توضیح داد: ما امروز در بزرگداشت مردی دور هم جمع شدیم که تنها یک ژنرال، فرمانده نیروی قدس نبود بلکه یک آرمان و مکتب به نام حاج قاسم بود.

فلکی با بیان اینکه بسیاری از افراد سابقه خوبی در انقلاب و همراهی با امام راحل داشتند اما متاسفانه تا پایان راه موفق به همراهی انقلاب نشدند، افزود: شهید سلیمانی یک ابر مرد نظامی بود، از لحاظ موقعیت اجتماعی شخصیت شناخته شده در جهان، در غرب آسیا و کشورهای همسایه بود، مریدان انقلاب و اسلام مریدش بودند و وابستگان به غرب از او می‌ترسیدند.

این سردار پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به معرفی اجمالی از دوران کودکی و جوانی شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی زمان کودکی خود را در روستا و به عنوان کارگر فعالیت می‌کرد، در ادامه دوران جوانی خود و پیوستن به سپاه با حضور در لشگر 41 ثارالله و تا زمانی که در جبهه های مقاومت انجام وظیفه می‌کرد ثابت قدم ماند و انقلاب اسلامی را از بزرگترین و پیچیده ترین تصمیمات سلطه نجات داد.

فلکی گفت: آمریکا در تلاش بیست ساله خود تصمیم داشت، ایران و مسئولان ایرانی را به زانو در آورد و برای این هدف میلیاردها تومان هزینه کرد، اما حاج قاسم با تدبیر،شجاعت، اخلاص و توکل این توطئه ها را از بین برد.
وی با معرفی روحیه دلاوی حاج قاسم گفت: شهید سلیمانی همواره در خط مقدم بود و برای تخریب روحیه دشمن روی خاکریز قدم می‌زد و انسان‌های خالص در نهایت ایثار و اخلاص و در نهایت فداکاری و در اوج توکل حرکت می‌کنند.

وی گفت: بر اساس آیه قرآن که خداوند می‌فرماید کسانی که در راه خدا کشته شدند را مرده نپندارید، مصداق این آیه شهدا و از جمله شهید سلیمانی هستند که بعد از شهادت خود مسیر مقدسشان را همچنان ادامه می‌دهند.

فلکی با ترسیم فضای بعد از شهادت حاج قاسم گفت: همانطور که حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا فرمودند «ما رایت الا جمیلا» بعد از شهادت شهید سلیمانی پیروزی هایی نصیب ایران شد و امروز می‌بینیم به برکت خون شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی از بزرگترین توطئه دشمنان که علیه ایران هجمه آوردند شکست خوردند.

ارسال ۶۵۰ اثر به جشنواره از استان البرز
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عبدالله پور مظاهری دبیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی البرز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و سالروز رحلت عالم فقید علامه مصباح یزدی گفت: مسابقه نامه به سردار دل ها با همکاری دستگاه های فرهنگی استان از دوماه پیش با دادن یک فراخوان آغاز شد .

وی ادامه داد: سال گذشته نیز مسابقه وصیت نامه حاج قاسم برگزار شد و امسال نیز مسابقه نامه به سردار دل ها در سه مقطع نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار شد.

وی با اشاره با استقبال گسترده از این مسابقه گفت: با توجه به عرض ارادت شرکت کنندگان به سردار دل‌ها و ارزشمند بودن همه آثار کار داوری بسیار سخت بود.
 
علی شریعتی دبیر مسابقه «نامه به سردار دل‌ها» در این اختتامیه گفت: فراخوان این مسابقه از دو ماه پیش به همراه توزیع پوسترها اعلام شد و یک هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که 650 اثر از استان البرز بود.

وی ادامه داد: تمام آثار فاخر و ارزشمند بودند، اما در نهایت 65 اثر برگزیده شدند و نامه‌ها سراسر عشق و احساس بود.

شریعتی با اشاره به توصیه‌های شهید سلیمانی گفت: از توصیه‌های موکد شهید سلیمانی تبعیت از مقام معظم رهبری بود و ایشان ضمن توصیه به حرکت در مسیر هدایت رهبری فرمودند؛ جمهوری اسلامی حرم است نگذارید به این حرم تجاوز کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با مساعدت و همراهی نهادهای فرهنگی و هنری استان آثار برگزیده این مسابقه در قالب یک کتاب جمع آوری شود.

گفتنی است در پایان این نشست از برگزیدگان این مسابقه و خانواده شهید روح الله عجمیان شهید امنیت و روحانی جانباز شیخ یاسر اسماعیلی تجلیل به عمل آمد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی