پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خادمیار هنرمند دشتستانی:
۱۴۰۱-۱۰-۱۴

رویداد هنری «جان فدا» نیازمند حمایت و تکثیر است

علی بحرینی خادمیار هنرمند دشتستانی که حدود 32 سال است به صورت حرفه ای نقاشی می کند در رویداد هنری «جان فدا» در مشهد شرکت کرد.

به گزارش آستان نیوز از بوشهر رویداد ملی هنری «جان‌فدا» به مدت سه روز در مشهد مقدس و با حضور ۲۵۰ هنرمند از سراسر کشور برگزار شد. نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، پوستر، تبلیغات شهری، موشن گرافی، تصویرسازی، کتیبه و پرچم، حروف نگاری و کارتون بخش‌های مختلف این رویداد هنری هستند که هنرمندان در این رویداد طی سه روز در جوار حرم امام رضا علیه‌السلام به خلق اثر پرداختند.
علی بحرینی خادمیار حضور هنرمندان تجسمی در رویداد مردمی جان‌فدا را برگرفته از دل و جان دانست و تاکید کرد: علت این همه شیدایی به خاطر شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی است که دل‌ها را تسخیر کرده است و این جز از یک مرد خدایی برنمی‌آید.
وی به شخیصت چند بُعدی حاج قاسم پرداخت و درباره عصبانیت رسانه‌های بیگانه، عنوان کرد: عظمت و تاثیرگذاری عمیقی که شخصیت بزرگ و جهانی شهید حاج قاسم سلیمانی بر دل‌های آزادگان جهان داشته موجب شده این رسانه‌ها تلاش کنند تا این شخصیت مهم را مخدوش و تخریب کنند که البته موفق نمی‌شوند اما در هر زمان‌ و شرایط باید به شخصیت ایشان نزدیک شد و الگو گرفت.
این هنرمند نقاش کیفیت و کمیت را لازمه فعالیت‌های هنری پیرامون شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: کمیت و کیفیت لازمه فعالیت‌های هنری است چراکه موج آفرینی و توجه‌ها را جلب می‌کند اما در این زمينه به هیچ وجه نباید از کار کیفی غافل شویم چون حاج قاسم خاص است و باید بهترین نخبه‌های هنری ایشان را معرفی کنند و این فعالیت برای نسل‌های آینده بسیار ضروری است.
بحرینی درباره تابلویی که طی این سه روز در رویداد جان فدا خلق کرد، گفت: این تابلوی نقاشی لزوما یک عکس نیست و من سعی کردم در نقاشی بر حس معنوی ایشان تاکید داشته باشم و شخصیت عرفانی ایشان را نشان دهم و ایشان را جزئی از یک فضای ملکوتی نشان دهم که امیدوارم خروجی این تابلو به‌گونه‌ای باشد که بتوانم این حس را القا کنم.
وی مطالعه درباره شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را لازمه هرنوع فعالیت هنری دانست و با تاکید براینکه کتاب‌های متعددی دراین خصوص مطالعه کرده است، گفت: هرگاه مطالعه‌ ای درباره سردار دارم احساس می‌کنم هرقدر تلاش کنیم ابعاد ناشناخته ایشان می‌ماند که نیاز به تببین دارد.
این هنرمند نقاش به تاثیرگذاری هنر و رسانه پرداخت و تصریح کرد: دنیای امروز دنیای هنر و رسانه است و اگر از معرفی هنری شخصیت‌ شهید سلیمانی غافل باشیم دشمن سوءاستفاده می‌کند و امروز تاثیر هنر بر ذهن و قلب مخاطب، تاثیری معجزه‌آسا می‌باشد که باید از این ظرفیت بهره گرفت.
بحرینی برگزاری رویداد جان‌فدا را یک اتفاق مهم و تاثیرگذار در راستای تولید محتوای مناسب دانست و گفت: این فعالیت‌ها علاوه بر اینکه بازتاب فرهنگی هنری دارد برای هنرمندان نیز مهم است و می‌توانند همدیگر را ببنید و با افکار و آثار هم آشنا شوند و این تجدید دیدارها مهم است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی