پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خبرهای کوتاه از همدان
۱۴۰۱-۱۰-۱۰

عرض ارادت خادمان امام رضا(ع) به ام ابیها(س)

خادمیاران همدانی امام هشتم در ایام عزاداری دخت نبی پیامبر(ص) دست به اقدامات مختلفی زدند.

به گزارش آستان نیوز از همدان، خادمیاران رضوی استان در ایام عزاداری حضرت زهرا(س) فعالیت های مختلفی داشتند که برخی از آن ها در ادامه می آید.

برگزاری مراسم عزای مادر در چهارشنبه های فاطمیه 

خادمیاران رضوی کانون عمومی کبودرآهنگ، مراسمی دلنشین با حال و هوای امام رضایی در چهارشنبه های مصادف با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه(س) در مسجد امیالمومنین شهرستان برگزار کردند.
قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و مدیحه سرایی و پذیرایی از برنامه های این خادمیاران رضوی بود.

روضه های خانگی خادمیاران رضوی کبودرآهنگ بخش شیرین سو

خادمیاران رضوی کانون تبلیغ دینی در بخش شیرین سو از توابع شهرستان کبودراهنگ از ابتدای ایام فاطمیه هر روز روضه های خانگی برگزار کردند و به عزای مادر و بانوی بزرگ عالم فاطمه الزهرا(س) نشستند.
قرائت زیارت عاشورا، هم خوانی صلوات خاصه علی ابن موسی الرضا(ع) و دعای فرج جهت تعجیل در ظهور صاحب العصروالزمان(عج)، مدیحه سرایی و سینه زنی ازجمله برنامه های این مراسم می باشد.

پخت و توزیع سمنوی نذری توسط خادمیاران و برپایی موکب امام رضا(ع) در کبودرآهنگ

خادمیاران رضوی موکب امام رضا(ع) در شب شهادت خانم فاطمه الزهرا(س) اقدام به پخت سمنو کردند ودر روز شهادت سه شنبه ۶ دی ماه آن را بین میهمانان رضوی وعموم مردم توزیع کردند.

 سوگواری چهار روزه خادمیاران کانون بانوان و خانواده کبودرآهنگ برای مادر

خادمیاران رضوی با مشارکت وهمکاری هیئت پیروان عترت به مدت چهار روز از ۴ الی ۷ دی در سوگ وعزای مادرمسلمین نشستند.
برنامه های این مراسم سراسرمعنویت در روز چهارشنبه ۷ دی ماه شامل پخش صلوات خاصه امام مهربانی ها، روضه خوانی توسط مداح اهل بیت اسکندری، سخنرانی در زمینه مسائل روز و بصیرت افزایی بانوان با بیان شیوای محبی فرزاد، مدیحه سرایی و سینه زنی قرائت حدیث شریف کساء بود.
هم خوانی صلوات خاصه امام خوبی ها و پذیرایی پایان بخش این مراسم بود.

روضه خوانی خادمیاران همدانی برای حضرت زهرا سلام الله علیها در مشهد مقدس

خادمیاران رضوی شهرستان همدان به مناسبت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی مراسم روضه خوانی و توزیع نذری بین زائرین آقا علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار کردند.

تهیه و توزیع ۱۰۰ پرس غذای گرم در ملایر

تهیه و توزیع ۱۰۰ پرس غذای گرم به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به مرکز خیریه توانبخشی و نگهداری معلولین زیر ۱۴ سال نسیبه ملایر با مشارکت گروهی خادمیاران کانون خدمت رضوی انجام شد.

ذبح ۶ راس قربانی توسط خادمیاران همدان و توزیع بین خانواده های مهمان رضوی 

خادمیاران رضوی شهرستان همدان شامل کانون محلات با مشارکت خیرین با یاد ونام امام رئوف در عملی مومنانه ۸۰ بسته ارزاق بین خانواده های میهمان رضوی توزیع کردند.

ویزیت و درمان رایگان در همدان

خادمیاران کانون سلامت در روز هفتم دی ماه در مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) و چهارشنبه های امام رضایی به ویزیت بیماران و درمان رایگان آن ها پرداختند .

این ویزیت در روستای انصار الامام انجام شد و خادمان کانون سلامت ۸۰ نفر از بیماران مهمان رضوی را معاینه و داروی رایگان برای بیماران تجویز نمودند که استقبال از این خدمات رضوی تا اذان مغرب طول کشید.

برگزاری محفل شعر و ادب فاطمی در ملایر
به همت کانون خدمت شعر و ادب رضوی و با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر آیین بزرگداشتی برای هنرمند جانباز زنده یاد حاج سهراب ترکزبان در محل کتابخانه علامه مجلسی برگزار شد.
در این آیین که خانواده مرحوم ترکزبان نیز حضور داشتند حجت الاسلام ترکاشوند رئیس اداره ارشاد ملایر طی سخنانی ایام شهادت حصرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت و یاد و خاطره هنرمند جانباز سهراب ترکزبان را گرامی داشت.
در ادامه مسئول کانون شعر و ادب رضوی با بیان گوشه هایی از فعالیت های ادبی و هنی مرحوم ترکزبان او را شخصیتی ممتاز معرفی کرد و گفت: زنده یاد ترکزبان سال‌ها در روزهای دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشت و در این راه نیز به درجه جانبازی نائل شد.
در ادامه شعرا سوگ سروده های خود را در عزای فاطمه زهرا(س)  و دوست سفر کرده شان قرائت کردند.

نشست معرفی کتاب و قصه گویی در ملایر

نشست معرفی کتاب و قصه گویی از کتاب‌های خطری برای جمال و قصه های ۱۴ معصوم به همت کانون کتاب و کتابخوانی کانون خدمت رضوی شهرستان ملایربرگزار شد.
 این مراسم با حضور ۲۰ نفر از کودکان و نوجوانان علاقمند در روز چهارشنبه ۷ دی ماه در مدارس سطح شهر ملایر برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی