پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)،
۱۴۰۱-۱۰-۱۶

نشست «بايسته‌هاي خانواده در جامعه امروز» برگزار شد

نشست «بايسته‌هاي خانواده در جامعه امروز» به همت دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) برگزار شد.  

به گزارش آستان‌نیوز، این نشست روز گذشته با حضور استادان، كاركنان دانشگاه و جمعي از والدين دانشجويان در واحد خواهران دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) برگزار شد. 
اصفهاني، معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه امام رضا(ع) در ابتداي اين نشست گفت: امسال دانشجويان با شرایط ویژه و مصاحبه در سه رشته معارف، روانشناسي و حقوق پذيرش شده اند و به تدريج همه رشته هاي دانشگاه، با همين نگاه و به دنبال مصاحبه و گزينش، پس از انجام آزمون كتبي و طي مراحل لازم، مشغول به تحصيل خواهند شد.
وي با بيان اين كه خانواده نهاد محوري در جامعه و به عنوان هسته اوليه براي ساير نهادهاي اجتماعي به شمار مي‌رود، گفت: خانواده پيوند عميق و پايداري است كه بين چند نفر براي زندگي در مكان مشترك ايجاد مي‌شود.
معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه امام رضا(ع) با بيان اين كه وقايع اخير نشان داد اوج تمركز دشمنان بر از بين بردن پيوند عميق خانواده است و اين اثرگذاري را نيز در مادر خانواده و زن ديده‌اند، خاطر نشان كرد: قوام اين پيوند پايدار نياز به محبت و احترام دارد و در بحث ارتباط بين اعضاي خانواده، اگر محبت و دوستي حاكم باشد، ارتباط پايدارتر خواهد بود.
اصفهاني ضمن اشاره به فرازهاي ارزشمندي از زيارت امين‌الله كه حاوي مضامين عرفاني است، ابراز كرد: زيارت امين الله جزو زيارت‌هايي است كه حاوي مضامين سلام به حضرت و سپس دعاست، در اين زيارت چنين مي‌خوانيم كه «مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اَوْلِيائِكَ» يعني خداوندا مي‌خواهم دوستدار خُلَّص اولياي تو باشم، «مَحْبوبَةً في اَرْضِكَ وَ سَمائِكَ» خودم نيز، هم در زمين محبوب باشم و هم در آسمان؛ در زمين محبوب باشم، به اينكه مردم مرا دوست داشته باشند.
وي با بيان اين كه در اين فراز از زيارت امين‌الله و ضمن تضرع به درگاه خداوند، از او عاجزانه مي‌خواهيم تا ما را محبوب آسمان‌ها و زمين قرار دهد و به واقع اين محبوبيت و كيمياي محبت، در دل خانواده متجلي است، ابراز اميدواري كرد تا ارتباط عميق پايداري در ميان اعضاي خانواده ايجاد و منجر به استحكام بنيان خانواده شود.
شايان ذكر است، شركت كنندگان در پايان اين نشست، در محل اجراي نمايش آئيني ردپا حاضر و از اين نمايش معنوي و دلنشين ديدن كردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی