پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۱۷

کتاب‌های پویش مطالعاتی «ریحانه 4» را چگونه تهیه کنیم؟

چهارمین پویش مطالعاتی «ریحانه» از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) ویژه ایام شهادت تا ولادت حضرت زهرا(س) در حال برگزاری است.

به گزارش آستان نیوز، در این پویش4 اثر پیرامون عفاف و حجاب ویژه مخاطبان دختر و بانوان در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال انتخاب شده است. 
 

کتاب‌ها را از کجا تهیه کنیم؟
کتاب‌های این پویش با تخفیف ۲۰ درصد  قیمت روی جلد کتاب در فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در مشهد و سراسر کشور،  و سایت این انتشارات به آدرس www.behnashr.com عرضه می‌شوند.  هم چنین علاقه مندان می‌توانند با ارسال درخواست کتاب در پیام رسان‌های واتساپ، ایتا و تلگرام به شماره ۰۹۰۲۷۶۵۲۰۰۸ کتاب‌های این پویش مطالعاتی را تهیه کنند.
 

مخاطبان به چه شیوه‌ای می‌توانند در این پویش شرکت کنند؟
برای شرکت در این پویش تنها کافی است یکی از کتاب‌های پویش را تهیه کرده و پس از مطالعه کتاب، کد قرعه کشی (ابتدای کتاب) را به شماره ۳۰۰۰۳۲۰۹ پیامک کنید.
 

 این پویش تا چه زمانی ادامه دارد؟
علاقه‌مندان تا سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) مهلت دارند در این پویش مطالعاتی شرکت کنند. شرکت کنندگان در این پویش مطالعاتی، ضمن این که با مجموعه‌ای از آگاهی‌ها درباره اهمیت عفاف و حجاب و پاسخ پرسش‌های پیرامون آن آشنا می شوند، احتمال این که برنده جوایز نیز بشوند، وجود دارد. 
 

 جوایز و زمان اعلام نتایج قرعه کشی
اهدای هشت بسته هدیه هر یک به ارزش ۱۵ میلیون ریال  از جمله جوایز در نظر گرفته شده برای این پویش است. شرکت کنندگان برای اطلاع از نتایج قرعه کشی و نیز آشنایی با آثار و کتاب های به‌نشر می‌توانند صفحه اینستاگرامی این انتشارات به آدرس behtarinhaye_nashr@  را دنبال کنند. قرعه کشی این پویش مطالعاتی پس از اتمام مهلت ثبت نام،  ابتدای بهمن ماه انجام و نتایج آن از طریق اینستاگرام به‌نشر و پیام رسان‌های این انتشارات در بله، ایتا و تلگرام اعلام خواهد شد.

موضوع و محتوای کتاب‌ها چیست؟
در این پویش 4 کتاب از مجموعه آثار عفاف و حجاب به‌نشر پیش روی مخاطبان و علاقمندان قرار گرفته است که مروری اجمالی به این آثار داریم.
 

قصه‌های حنانه برای کودکان
این مجموعه حاوی ۱۲ داستان با محتوای دینی و اخلاقی است. محور اصلی قصه‌ها دختری بنام حنانه است که با پدر، مادر و برادرش حامد زندگی می‌کند. حنانه به سنی رسیده است که باید از حجاب بداند و آن را رعایت کند. علی باباجانی نویسنده پرکار کودک و نوجوان با داستان‌های این کتاب، دختران «گروه سنی ب» را به مراقبت از پوشش و حجاب علاقه مند می‌کند.
 

کتاب «ماه در آینه» برای مخاطب نوجوان
«ماه در آینه»، داستانی دخترانه است، برای همه دختران نوجوانی که هم می‌خواهند و هم می‌توانند نمونه و الگو باشند. داستان مریم دختر نوجوان و مهربانی که با اخلاق و رفتارخود، همکلاسی‌هایش را با مقوله اخلاق، حجاب، نماز، دعا، پاکی و صداقت دوست می‌کند و شیوه صمیمی و شیرین ارتباط با خدا را به ما یادآور می‌شود. 
داستان این کتاب به نویسندگی دکتر امیر مهدی مرادحاصل درباره یک دوستی صاف و زلال است که به دور از شعارزدگی، جلوه‌های مختلف دین مثل(نماز، حجاب و حسن خلق) را برای مخاطب نوجوان دلپذیر می‌کند.
 

نگاهی نو به مسئله حجاب و آزادی در کتاب «دریا و آتش»
دریـا و آتـش؛ گفت وگوی مجازی بین خانم معلمی در ایران و دختر دانش‌آموزی است که به دلیل شغل پدرش مدتی را در خارج از کشور زندگی می‌کند. او می‌خواهد برای دوستان جدیدش در کشور انگلستان از زندگی، آداب و سنن، شخصیت‌های بزرگ ایرانی، زیبایی‌های اسلام، پوشش و حجاب و آزادی بگوید.
سوالات مهناز حول محور آزادی و حجاب و پاسخ‌های خانم رهنما، متن کتاب را تا پایان پیش می‌برد.
محتوای اثر بازنویسی مطالب مهم کتاب «مسئله حجاب» نوشته استاد شهید مرتضی مطهری به گونه‌ای جدید و برای دختران نوجوان است. در صفحات آخر زندگی، شخصیت و سایر آثار شهید مطهری به صورت اجمالی ذکر شده است.


خانوم ماه در ژانر کتاب‌های زنان قهرمان
کتاب «خانوم ماه» نیز ویژه مخاطب بزرگسال در ژانر کتاب‌های زنان قهرمان انتشارات به‌نشر منتشر شده است. این اثر با بهره‌گیری از زبان روایت و مبتنی بر شخصیت محوری و قهرمان سازی از همسر و مادری است که با زبانی شیرین و مادرانه بیان شده است و مخاطب با مطالعه آن با قهرمان داستان و روایت، همذات پنداری می‌کند و با او در بخش‌های مختلف کتاب همراه می‌شود و می‌آموزد.
از آن جایی که همسران شهدا زن‌های آرمانی هستند و حتی روزمرگی‌هایشان هم قابل توجه است. در این اثر  به نویسندگی ساجده تقی زاده داستان زندگی خانم ناز علی‌نژاد، همسر شهید شیرعلی سلطانی، در سه فصل بصورت داستان‌های کوتاه و پیوسته روایت می‌شود. عشق، فداکاری، صبوری سه مولفه پرتکرار در داستان «خانوم ماه» است که خواننده را به زندگی کسانی می‌برد که در همین حوالی برای سرزمین‌مان، جان‌فشانی کردند و با گذر از دلبستگی های زندگی خانوادگی خودشان، با صبر و استقامت تاریخ پر شکوهی را برای ایران به ارمغان آوردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی