پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در اختتامیه پانزدهمین دوره صورت گرفت 
۱۴۰۱-۱۰-۱۹

قدردانی معاون مجلس مسلمین وحدت پاکستان از برگزاری دوره‌های سفیران رضوی

به همت معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، آئین اختتامیه پانزدهمین دوره آموزشی سفیران رضوی با محوریت آموزش نخبگان بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، این دوره آموزشی عصر یکشنبه ۱۸ دی با حضور جمعی از بانوان قرآنی و فرهنگی مجلس وحدت مسلمین کشور پاکستان در  محل تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.
این بانوان با همکاری معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی به صورت آنلاین دوره مقدماتی تجوید قرآن کریم را آموزش دیده و پس از شرکت در آزمون موفق شدند به شهر مقدس مشهد سفر کنند و از دوره‌های آموزشی سفیران رضوی بهره‌مند شوند.
دو تن از اساتید آموزش سه دوره‌ آموزشی را با محوریت تدبر و تجوید قرآن کریم و «درس‌نامه مهدویت» از دهم تا 18 دی ماه بر عهده داشتند که با  استقبال بالای مخاطبان مواجه شد.
 

تاثیر انقلاب اسلامی در  پیشرفت‌های فرهنگی و علمی ایران
معاون ریاست مجلس مسلمین وحدت پاکستان در این مراسم ضمن قدردانی از آستان قدس رضوی در برگزاری چنین دوره‌هایی، به تاثیر انقلاب اسلامی در پیشرفت‌های فرهنگی و علمی ایران اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم دستاوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی ایران و اندیشه‌های مقام معظم رهبری را در کشور پاکستان گسترش دهیم.
اقبال، یکی از اهداف شکل‌گیری مجلس وحدت مسلمین را اشاعه مبانی ناب اسلام به کشور پاکستان که پس انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است، ذکر کرد و افزود:  یکی از راه‌های اشاعه مبانی ناب اسلام به سایر کشورها برگزاری چنین دوره‌های آموزشی در حوزه بین‌الملل است.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی سفیران رضوی را بابی برای تعاملات هر چه بیشتر با حوزه بانوان و خانواده مجلس وحدت مسلمین پاکستان دانست و ابراز امیدواری کرد این دوره‌ها استمرار داشته باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری، معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم، به تبیین اهمیت، ارزش و شان قرآن کریم و قرآن‌آموزی از منظر پیامبر اکرم (ص) پرداخت.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع قرآن‌آموزان گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها از فرسنگ‌ها راه دور و با تحمل سختی های فراوان خود را به شهر مشهد رساندند تا در این دوره‌ها شرکت کنند و این جای تقدیر و تشکر دارد.
شایان ذکر است: بازدید از باغ خاتون و دیدار با فاطمه دژبرد مدیر مرکز بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، اهدای محصولات فرهنگی اعم از چادر و قرآن و گواهی حضور در این دوره‌ها از دیگر برنامه‌های پانزدهمین دوره آموزشی سفیران رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی