پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

استاندار مازندران:
۱۴۰۱-۱۰-۱۸

اقدامات فرهنگی مبتنی بر آموزه های امام هشتم(ع) در مراکز آموزشی مازندران اجرا شود

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران با مسئولان دفاتر کانون های خدمت رضوی استان جلسه برگزار کرد.

به گزارش آستان نیوز سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در نشست با مسئولان دفاتر کانون های خدمت رضوی استان با عنوان اینکه سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی از مفاخر ایران اسلامی و از بهترین های مدرسه عشق امام و در تاریخ آینده، بسیار تاثیرگذار روی نسل های جوان هستند، خاطرنشان کرد: حادثه اربعین؛ وجهه بین المللی پیدا کرد و در همایش بزرگ انسانی پیاده روی اربعین طی سه سال اخیر نقش سردار شهید سلیمانی نقش برجسته ای بوده است.

وی ادامه داد: امیدواریم به برکت خون شهید سلیمانی بتوانیم مکتب امام رضا(ع) را به نسل جدید منتقل کنیم و به ویژه در مدارس و دانشگاه ها اقدامات فرهنگی مبتنی بر آموزه های امام هشتم(ع) را اجرا کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه می بایست نمادها و المان هایی در استان اجرا شود که مرتبط با ارزش های دینی باشد و کانون های خدمت رضوی یک دستگاه صددرصد معنوی و مورد علاقه همه مردم است، تصریح کرد: فعالیت در کانون خادم یاری امام هشتم افتخاری است که نصیب هرکسی نمی شود و توفیق بزرگی است لذا بسیاری از کارها را می توانیم با هماهنگی و همکاری برای استمرار برنامه های توسعه ای انجام دهیم.

وی با بیان این که اجرای نمادهای دینی در دیار علویان باید افزایش یابد، گفت: در ۳۰ مسجد استان طرحی را هدف‌گذاری کردیم که از غرب تا شرق مازندران به نام علی بن موسی الرضا نمازخانه هایی را در طول مسیر احداث کنیم تا تبدیل به المان و نمادی برای رفت و آمد مسافرین و مردم شود.

حسینی پور افزود: از طرح های کانون خدمات رضوی حمایت می‌کنیم تا در استان مازندران بیش از گذشته علقه ای که مردم به علی بن موسی الرضا(ع) دارند خودش را نشان دهد و امام زادگانی که منتسب به ایشان هستند تبدیل به نماد شوند و فعالیت فرهنگی در این امامزادگان افزایش پیدا کند.

این مسئول اضافه کرد: از منظر برخورداری از مباحث اقتصادی جزء ده استان برتر هستیم که چراغ نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می تواند بسیاری از گره های جوانان و مردم استان را باز کند و اگر تقویت شود منجر به اتفاقات مهم تری خواهد شد.

حسینی پور اظهار کرد: تورهای مدارس استان به سمت مشهدالرضا باید تقویت و از ظرفیت خیرین استان در حوزه خادم الرضایی باید استفاده شود. استان مازندران باید در مشهد پایگاه قوی داشته باشد تا منجر به فعالیت های فرهنگی مختلف گردد و همچنین مجتمع فرهنگی و مسکونی بزرگی را در مشهد احداث کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی