پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تفاهم نامه ای با موسسه بذر و نهال رضوي؛
۱۴۰۱-۱۰-۲۰

قرارداد اجراي طرح پژوهشي سلامت بذر در دانشگاه امام رضا(ع) امضا شد

با حضور اعضاي هيئت مديره موسسه بذر و نهال رضوي در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) قرارداد اجراي طرح پژوهشي طراحي سيستم هوشمند تحليل تصويري چندطيفي بذرهاي كاملينا، كينوا و كلزا و شناسايي وضعيت سلامت بذر به امضا رسید.

به گزارش آستان‌نیوز، این مراسم با حضور مديران ارشد موسسه بذر و نهال رضوي، دكتر نعمتي، رئيس هيات مديره، دكتر توكل افشاري، نايب رئيس هيات مديره و رئيس بخش پژوهش و نوآوري بذر، طراح و همكار طرح آناليز تصويري بذر، مهندس هاشم زاده، مدير عامل موسسه بذر و نهال رضوي و دكتر نعمت‌الهي، كارشناس بذر و همكار طرح در محل دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) برگزار شد.
دكتر مرتضي رجوعي، رئيس دانشگاه بين المللي امام رضا (ع)، در ابتداي اين جلسه، به سابقه طرح تحول دانشگاهي با محوريت انديشمندان صنعتي و برگزاري اولين نشست آن در ابتداي دي ماه سال 1400 اشاره کرد و گف: اين طرح با هدف ارتباط منسجم دانشگاه با صنعت و با اولويت صنايع آستان قدس رضوي مطرح و پيگيري شد.
وی ابراز کرد: با جلسات و مذاكرات متعدد انجام شده، 10 طرح پژوهشي و مطالعاتي به مرحله انعقاد قرارداد رسيده و جلسه حاضر نيز به منظور امضاء اولين قرارداد تشكيل شده است. وي ابراز اميدواري كرد اين اقدام ضمن توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت و باراز كار، موجب استفاده بهينه از امكانات دو مجموعه شود.

دكتر نعمتي، رئيس هيئت مديره موسسه بذر و نهال، نیز در ادامه، ايجاد موسسه بذر و نهال رضوي در سال 1398 را با هدف ارتقاء كشاورزي در دو زمينه «به زراعي» و «به نژادي» بذر و نهال در ارقام پرمحصول به عنوان محصولاتي راهبردي كه ارزبري زيادي دارد ذكر کرد.
وی گفت:  با توجه به فعاليت گستره آستان قدس رضوي در بخش كشاورزي و ضرورت دانش‌بنيان شدن آن، سرمايه گذاري در اين حوزه ضرورت داشت و از همین رو تشكيل شركت در سال 1397 تصويب و فعاليت آن از سال 1398 آغاز شد. 
دكتر نعمتي ادامه داد: توليد انواع بذرهاي هيبريدي در دستور كار قرار گرفته و تاكنون ارقام زيادي مبتني بر مطالعات دانش بنيان توليد شده است. همچنين سالانه بيش از 700 هزار اصله نهال اصيل در موسسه توليد مي‌شود كه متقاضي زيادي دارد. همچنين در حال تاسيس يك مركز زيست فناوري با هدف توليد يك ميليون اصله نهال مدرن كه موجب تحول عملكرد باغات مي شود هستيم. تاسيس كارخانه فرآوري و فناوري بذر نيز از ديگر برنامه هايي است كه دنبال مي كنيم.

مهندس هاشم زاده، مدير عامل موسسه نیز با بیان اینکه فعاليت هاي گسترده انجام شده در موسسه با هدف بهبود وضعيت بذر و نهال در آستان قدس رضوي و سطح كشور است، گفت: اميدواريم طرح پژوهشي كه امروز براي امضا آن در اينجا گرد هم آمده‌ايم به نرم افزاري منجر شود كه از آن در كارخانه بذر استفاده كنيم.

دكتر صادقي بجستانی، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) به عنوان دیگر سخنران این مراسم با اشاره به پيگيري‌هاي انجام شده براي تعريف طرح پژوهشي و انعقاد قرارداد، اظهار نکرد: ويژگي اين طرح، عدم دريافت حق التحقيق از سوي محققان و مجريان طرح كه اعضاي هيئت علمي گروه مهندسي كامپيوتر دانشگاه هستند، است و عمده بودجه طرح صرف سرمايه گذاري فناوري هاي مورد نياز مي شود.
دكتر قاضي خاني و دكتر اكبرزاده، اعضاي هيئت علمي گروه مهندسي كامپيوتر كه اجراي اين طرح پژوهشي را بر عهده دارند، ابعادي از طرح را تشريح و ابزار اميدواري کردند كه بتوانند به نتايج مثبت و مفيدي در طي اين مطالعه دست يابند.
در پايان اين نشست، قرارداد اجراي طرح پژوهشي مذكور به امضای رئيس هيئت مديره موسسه بذر و نهال رضوي و رئيس دانشگاه بين المللي امام رضا (ع)رسيد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی