پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۲۰

برگزاری طرح «12 امام نورانی و مهربان» در دبستان های دخترانه امام رضا(ع)

شاید تبیین وآموزش اصول عقاید و فرهنگ اسلامی به نوجوانان و جوانان کمی دیر و دشوار باشد ولی در دوره کودکی با طرحی دلنشین همراه با هدیه‌ای کوچک، بتوان بذر باوری عمیق را در وجودشان کاشت. 

به گزارش آستان نیوز، از آغاز امسال طرحی با عنوان «12 امام نورانی و مهربان» به همت دبستان دخترانه امام رضا(ع) واحد 5و17 و همراهی مادران دانش آموزان پایه سوم در حال اجراست تا ضمن آشنایی بیشتر دختران تازه مکلف مدرسه با ائمه معصومین(ع)، خاطره شیرینی در ذهن‌شان به یادگار بماند.    
قرار گذاشتند برنامه هر دو هفته یکبار، به نام یکی از ائمه طاهرین(ع) اجرا ‌شود و ضمن بیان خصوصیات شخصیتی و معارف ایشان در جمع دانش آموزان، هدیه‌ای معنوی برگرفته از سبک زندگی ایشان از جمله به نیت پیامبر اکرم(ص) عطر، به نام امیر المؤمنین علی(ع) مهر، تسبیح به نیت حضرت فاطمه(س)، انگشتر به نیت امام حسین(ع) و به نام امام سجاد(ع) سجاده، تهیه و به دانش آموزان پایه سوم اهدا می‌شود.  
این بار نیز مادر دو دانش آموز کلاس سومی، بانی خرید ۱۴۹ سجاده به نام مبارک امام سید الساجدین(ع) شدند و در این فرصت، گوشه‌ای از سیره امام سجاد(ع) همراه فرازی از کتاب صحیفه سجادیه به زبانی کودکانه تبیین شد. 
در این فرصت کوتاه، معنای اسم و لقب امام، ابعاد شخصیت معنوی ایشان، بیان یک آیه از قرآن کریم، فواید دعا کردن و نماز خواندن و... توسط معلم و با مشارکت دختران دانش آموز روشن شد. در انتهای کلاس، جانمازهای نذری به دانش‌آموزان اهدا شد و آنها برای سلامتی و برآورده شدن حاجات بانیان دعا کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی