پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

افتخاری دیگر برای انتشارات آستان قدس رضوی؛
۱۴۰۱-۱۰-۲۱

کتاب «عقیلـه» از به نشر نامزد دریافت جایزه ادبی جلال آل احمد شد

کتاب «عقیلـه» از به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) نامزد دریافت جایزه ادبی جلال آل احمد مهم ترین جایزه ادبی کشور شد. 

 به گزارش آستان‌نیوز، اسامی نامزدهای چهار بخش اصلی پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد اعلام شد. در این دوره ۲۶۷۶ اثر در چهار بخش رمان و داستان بلند، داستان کوتاه، مستندنگاری و نقد ادبی مورد بررسی قرار گرفته است که کتاب «عقیله» بنا بر نظر داوران در بخش مستند نگاری در جمع 15 اثر برگزیده قرار گرفته است.
 

«عقیله» روایت زندگی حضرت زینب(س) با استناد به منابع معتبر تاریخی 

کتاب «عقیله» به قلم الهام امین، شاعر و نویسنده معاصر فارسی خطاب به حضرت زینب کبری نوشته شده است. این کتاب، مرور تاریخ صدر اسلام، از روزهای شهادت رسول خدا(ص) در دوران کودکیِ حضرت زینب(س) تا پایان عمر زمینی آن بانو است و همه فرازهای مهم زندگانی آن حضرت و نقش آفرینی‌های ایشان را با قلمی شیوا و هنرمندانه بیان می‌کند. 
الهام امین براساس منابع تاریخی معتبر، اطلاعات نابی‌ را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که در «چینش»، «نوع قلم» و «انتخاب زاویه دید» کم‌نظیر است.
کتاب «عقیله» در واقع به نوعی کتاب مقتل است که بخشی از وقایع روز عاشورا و حوادث بعد از آن را از نگاه حضرت زینب(س) بیان می‌کند. بهره‌گیری از منابع تاریخی متقن، بیان فرازهای مهم زندگی حضرت زینب (س) با قلمی شیوا و هنرمندانه، نگارش مقدمه کتاب توسط استاد محمد حسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام  از مهم‌ترین  ویژگی‌های کتاب «عقیله» است.
کتاب «عقیله» از آثار منتشر شده در به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) است که  کمتر از یک سال از انتشار آن می‌گذرد. این اثر تاکنون چندین نوبت چاپ را پشت سرگذرانده و توانسته در جشنواره کتاب سال خراسان رضوی در سال 1401 نیز حائز رتبه برتر شود. 
علاقمندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به تمامی فروشگاه‌های کتاب به‌نشـر در مشهد و سراسر کشور و سایت فروش به‌نش‍ـر به آدرس  www.behnashr.com مراجعه کنند یا درخواست کتاب را در پیام رسان‌های واتساپ، ایتا و تلگرام به شماره ۰۹۰۲۷۶۵۲۰۰۸ ارسال کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی