پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۲۳

جشن میلاد بانوی آب و آئینه در حرم مطهر رضوی

در شب و روز ولادت حضرت زهرا(س)، حرم مطهر رضوی محفل برپایی جشن‌های شادمانه با حضور زائران و مجاوران است.

به گزارش آستان‌نیوز، همزمان با فرا رسیدن شب خجسته میلاد بزرگ بانوی جهان اسلام، حرم مطهر رضوی میزبان زائرانی بود که برای عرض تبریک و شادباش این میلاد فرخنده به محضر امام مهربانی‌ها مشرف شده بودند. آستان قدس رضوی نیز با تدارک برنامه‌های ویژه این مناسبت، در کنار جشن‌های ولادت حضرت فاطمه(س)، محافلی را با هدف نکوداشت مقام زن و تجلیل از مادران برپا کرد. این میزبانی، همچنین با فضاآرایی ویژه حرم مطهر همراه بود و زائرانی که در شب و روز ولادت بانوی دو عالم، به آستانی ملکوتی فرزند ایشان در مشهدالرضا(ع) مشرف شدند، نظاره‌گر گل‌آرایی و نورپردازی ویژه و کتیبه‌های چشم‌نواز تبریک این عید فرخنده بودند. 
 

جشن شب میلاد
مراسم شب میلاد دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت صدیقه طاهره(س) دقایقی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آغاز شد. حاج ابراهیم قانع در مدح و وصف حضرت زهرا(س) مولودی‌خوانی کرد و حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی نیز به بیان فضائل و کرامات بانوی دو عالم پرداخت.
 

نقش ویژه مادر در تربیت فرزندان
وی در این مراسم پیرامون شخصیت صدیقه اطهر(س) و مقام و جایگاه مادران گفت: حضرت فاطمه(س) در خانه‌ای محقر و کوچک، فرزندی همچون امام حسین(ع) تربیت کردند و هر چند القاب و صفات بسیاری برای حضرت سیدالشهدا(ع) بیان شده اما بالاترین توصیف برای ایشان این است که آن حضرت، فرزند حضرت زهرا(س) هستند. وی تصریح کرد: مادران، جایگاه ویژه‌ای در تربیت فرزند دارند و همانطور که حضرت زهرا(س) اهتمام بسیاری به این امر داشتند مادران جامعه اسلامی نیز باید در امر تربیت فرزند کوشا باشند. پایان این مراسم با قرائت دعای پرفیض کمیل با نوای امیر عارف همراه بود.
 

زیارت امام رضا(ع) در روز ولادت حضرت زهرا(س)
امروز و همزمان با روز ولادت بانوی دو عالم، حرم مطهر رضوی با ویژه برنامه‌هایی میزبان زائران شده است. این محافل با محفل قرائت دعای ندبه آغاز شد و تا پایان امشب ادامه خواهد داشت.
چایخانه‌های حضرت در حرم مطهر نیز در این روزهای سرد، با چای داغ، کیک و شیرینی از خانواده‌ها پذیرایی و این زیارت آنها را خاطره‌انگیز می‌کنند.
خادمان حرم مطهر رضوی همچنین با تأمین و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی مورد نیاز زائران و مجاوران، آمادگی کامل بخش‌های امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و فعالیت شبانه‌روزی دفاتر خدمت‌رسانی به زائران در تلاش هستند تا میزبانی شایسته‌ای را رقم بزنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی