پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در شب میلاد حضرت زهرا(س)؛  
۱۴۰۱-۱۰-۲۳

بانوان زائر و مجاور حرم رضوی در جشن میلاد «بر آستان مادر» شرکت کردند 

همزمان با شب میلاد دردانه خلقت حضرت فاطمه زهرا(س) بانوان زائر و مجاور حرم مطهر رضوی میهمان جشن بزرگ «بر آستان مادر» شدند. 

به گزارش آستان‌نیوز، همزمان با شب میلاد یگانه بانوی هستی، دردانه خلقت، ام ابیها فاطمه زهرا(س) در جای جای حرم مطهر رضوی صحنه برپایی جشن میلاد این بانوی بزرگوار بود و بانوان این حریم ملکوتی با اجتماع در رواق نجمه خاتون در جشن «بر آستان مادر» شرکت کرده و میلاد باسعادت  حضرت مادر را جشن گرفتند.
در این مراسم مداحان اهل بیت(ع)؛ کاووسی و دولتی ضمن شادباش قدوم دخت نبی(س) به نغمه سرایی و مولودی خوانی پرداختند.  
در این مراسم همچنین فیروزه محمدزاده؛ کارشناس دینی و سخنران حرم رضوی به بیان برخی فضایل صدیقه اطهر(س) پرداخت و بیان کرد: وجود مقدس حضرت زهرا(س) وجودی پر خیر و برکت بود و با تولد این مولود سوره مبارکه «کوثر» بر پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) نازل شد. 
وی ابراز کرد: سوره کوثر کوچکترین سوره قرآن است ولی معانی بزرگی دارد و خداوند در این سوره با پیامبر اکرم(ص) که هنگام تولد زهرای مرضیه(س) با زخم زبان بدخواهان و دشمنان مواجه شد، بشارت داد که ما به تو کوثر و خیر کثیر عطا کردیم. 
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: از آنجا که حضرت زهرا(س) الگوی عالم هستند، بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) نیز این بانوی بزرگوار را روز تجلیل از مقام زنان، مادران و همسران و روز زن نامگذاری کرد و به دستور ایشان این روز در تقویم رسمی کشور ما به نام روز زن نامگذاری شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی