پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۲۱

محرومیت زدایی ۲ میلیارد ریالی آران و بیدگلی ها در آذرماه

مسئول کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل از کمک ۲ میلیارد و ۳۹۸ میلیون و ۴۶۰ هزار ریالی خیران این شهرستان به محرومان در آذر ماه خبر داد.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، عباس آذرباد افزود: مجموع کمک‌های نقدی و غیر نقدی از سوی خادمیاران و خیران رضوی در شهرستان آران و بیدگل ۲ میلیارد و ۳۹۸ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال بود که ۵۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال آن از سوی خادمیاران، یک میلیارد و ۶۶۸ میلیون و ۶۰ هزار ریال توسط خیران و ۱۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال کمک‌های غیر نقدی در راستای محرومیت زدایی تامین و هزینه شد.
وی انجام کمک‌های نقدی و غیر نقدی در قالب ۳۵۵ فعالیت و ۵۹۶ ساعت را یادآور شد و گفت: این  فعالیت‌ها با مشارکت ۱۰۲ خادمیار فعال، ۲۴ یاور رضوی و ۶ ساعت میانگین ساعت خدمتی برای ۲ هزار و ۲۴۴ نفر دریافت کننده خدمات در عرصه‌های تخصصی و عمومی جذب و هزینه شد.
به گفته وی، کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای اجرای مصادیق و طرح‌های چهارشنبه‌های امام رضایی، آقا حساب کردند، عقیقه، قربانی، اعطای وام و کمک نقدی، تعمیر و تجهیز منازل محرومان، سلامت و درمان، اهدای بسته‌های ارزاق و معیشتی، تهیه و توزیع غذای گرم و اطعام، تهیه جهیزیه و لوازم منزل و در عرصه‌های تخصصی شامل مشاوره و مددکاری، بانوان و خانواده، تعلیم و تربیت، ایثار و شهادت، قرآن و سایر عرصه های تخصصی هزینه شد.

بیشترین کمک برای تهیه غذای گرم و اطعام

مسئول کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر اینکه بیشترین هزینه در آذر ماه از طریق کانون‌ها برای تهیه غذای گرم واطعام به مبلغ ۷۸۸ میلیون و ۶۶۰ هزار ریال هزینه شد گفت: اعطای وام و کمک نقدی به مبلغ ۵۴۹ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال، عقیقه و قربانی به مبلغ ۳۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال پس از اعطای وام و کمک‌های نقدی به ترتیب دومین و سومین خدمتی است که بیشترین کمک نقدی برای آن هزینه شد.
آذرباد تصریح کرد: ۱۶۶ میلیون و ۸۷۶ هزار ریال در عرصه تخصصی ایثار و شهادت، ۱۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال برای تهیه جهیزیه و لوازم منزل و ۱۰۶ میلیون و ۳۵۹ هزار ریال برای بسته‌های ارزاق در جایگاه چهارم تا ششم بیشترین هزینه کمک‌های نقدی کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل قرار گرفته است.
مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی در آران و بیدگل خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۹۶۸ پرس غذا، ۱۲۰ قرص نان، ۳۰۲ کیلو و ۵۰۰ گرم گوشت عقیقه، ۶۳ کیلوگرم میوه و ۲۸ بسته معیشتی با حفظ حرمت، عزت، شرافت و کرامت انسانی محرومان و شعار «جهاد عالمانه خدمت کریمانه» در آذر ماه توسط خادمیاران و یاوران رضوی بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شد.

برترین خادمیار و یاور رضوی

آذرباد، پایش فعالیت و‌ عملکرد ماهانه کانون‌های خدمت رضوی و خادمیاران و یاوران را در شهرستان از سوی کانون مرکزی و رابط شهرستان تاکید و اظهار کرد: حمیدرضا شاه‌میرزایی ‌و عمران دلاوریان آرانی به ترتیب برترین خادمیاران کانون از نظر میزان فعالیت و جذب کمک در آذر ماه بودند.
به گفته وی، همچنین میثم زراعت خواه و کانون امام رضا(ع) به عنوان بهترین یاور رضوی و کانون محلی فعال از نظر جذب کمک شناخته شدند.
هم اکنون ۱۴۸ خادمیار رضوی شامل ۹۲ نفر زن و ۵۶ نفر مرد، ۱۵ یاور رضوی رسمی و ۲۱۰ یاور افتخاری در ۱۰ کانون عمومی مستقر در ۱۰ منطقه شهرستان و همجوار با مراکز خیریه، فرهنگی و مذهبی و کانون‌های تخصصی فعال تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت، بانوان و خانواده، خبر و فضای مجازی و زیارت در شهرستان آران و بیدگل فعالیت دارند.
کانون خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل در خردادماه ۱۴۰۰ همزمان با دهه کرامت و موالید فرخنده حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) با هدف ارائه خدمات مختلف به نیازمندان فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت کوتاه فعالیت خود، اقدامات گسترده ای را در حوزه خدمت به نیازمندان آران و بیدگل و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی انجام داده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی