پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خبرهای کوتاه از همدان
۱۴۰۱-۱۰-۲۴

برگزاری فعالیت های امام رضایی توسط خادمان امام رئوف

خادمیاران همدان در راستای عمل به سیره رضوی خدمات متنوعی انجام دادند.

به گزارش آستان نیوز از همدان، خدمتگزاران امام مهربان در ماه دی و مصادف با مناسبت های مختلف این ماه، خدمات مختلفی انجام دادند که به بخشی از آن ها می پردتزیم.

برگزاری عصر شعر فاطمی در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
در عصر روز چهارشنبه  مورخه ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ در ساختمان فرهنگ و رسانه واقع در فرهنگسرای پرواز با حضور شاعران آیینی و متعهد برنامه باشکوهی همراه با شعرخوانی شعرای گرانقدر برگزار گردید.
در این برنامه که با عطر و بوی فاطمی همراه بود ۲۰ نفر از شاعران بزرگسال و ۳ شاعر نوجوان  اشعار زیبایی در باب مقام رفیع شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت کردند و در انتهای برنامه گزارشی پیرامون برنامه های پیش رو و سفر شعرای آیینی به شهر کرمان توسط مسئول کانون شعر و ادب استان ارائه گردید.
در پایان مراسم به تعدادی از شاعران هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید و همچنین به همه حضار کتاب ارزشمند وصیت نامه شهید حاج قاسم تقدیم شد.

شرکت در مراسم روضه حضرت ام البنین(س) و یادبود شهید سلیمانی توسط خادمیاران
خادمیاران رضوی شهرستان همدان در کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۵ در مراسم روضه حضرت ام البنین(س) و یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد عباسیه کوچه مشکی برگزار شده بود، شرکت کردند و با سردار دل ها بیعت کردند.
این مراسم با سخنرانی آغاز شد و بعد از نوحه سرایی از ۷ خانواده شهید تجلیل شد و در پایان، کلیپ فیلم سردار شهید  حاج قاسم سلیمانی پخش شد.

مشارکت در برنامه های گروهی توسط خادمیاران همدان
خادمیاران رضوی شهرستان همدان در کانون ایثار و شهادت مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۵ به دعوت کانون دانش آموزی مهدیه در مراسم انسی با قرآن کریم که ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر است شرکت کردند. 
این مراسم با حضور قاریان و اساتید بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

چهارشنبه های امام رضایی به ملایر رسید
در آستانه وفات حضرت ام البنین(س)،  خادمیاران رضوی ملایر در روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه در حسینیه سیدالشهدا ملایر گرد هم آمدند.

خادمیاران با توسل به آن بانوی بزرگوار، با تلاوت زیارت شریف امین الله و صلوات خاصه امام رضا(ع) به آن امام همام عرض ارادت نمودند.

همچنین در این چهارشنبه رضوی تهیه و طبخ  تعدادی غذای گرم و نان به همت خادمیاران کانون های محله ای و وقف و نذر خدمت رضوی ملایر و توزیع توسط خادمیاران حمل و نقل در محلات محروم سطح شهر بین خانواده های مورد هدف انجام شد.

برگزاری برنامه جان فدا در ملایر
ویژه برنامه معرفی کتاب به مناسبت ایام شهادت سردار دل ها تحت عنوان "جان فدا" به همت کانون خدمت رضوی شهرستان ملایر 
در مدرسه پسرانه ابتدایی شهید رجایی با حضور دانش آموزان پایه ششم ابتدایی برگزار شد.
در این برنامه که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و یاد و خاطره  شهید حاج قاسم سلیمانی انجام گرفت، دو کتاب با عنوان«سربازنامه» نوشته افشین اعلا و «آورتین» نوشته بهزاد دانشگرمعرفی شدند و همچنین مسابقه کتابخوانی با محوریت این دو کتاب ارزشمند انجام گرفت.
این برنامه با استقبال خوب دانش آموزان روبرو گردید و در پایان  برنامه قرار شد که به برگزیدگان مسابقه کتابخوانی جوايز ارزنده ای از طرف کانون خدمت رضوی شهرستان اهداء شود.

برگزاری دوره کلاس آموزش تجوید قرآن کریم ویژه بانوان در ملایر
چهارشنبه ۱۴ دی ماه در مسجد جامع روستای ازناو شهرستان ملایر دوره آموزش تجوید قران برای بانوان برگزار شد.
در این دوره بانوان با نحوه تلفظ صحیح عربی حروف و کلمات قرآن کریم آشنا شدند.

برگزاری مراسم وفات ام البنین(س) در ملایر

مراسم سالروز وفات بانوی بزرگوار ام البنین(س) و روز تکریم مادران شهدا با حضور پرشور جمعی از بانوان روستای ازناو شهرستان ملایر با سخنرانی حجت الاسلام شمس مسئول کانون دینی کانون خدمت رضوی ملایر و مداحی مداحان اهل بیت در روز جمعه ۱۶ دی ماه برگزار شد.

نشست کتابخوانی با محوریت سردار دل ها در ملایر
یادواره و نشست کتابخوان با محوریت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر و با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه ملایر و کانون خدمت رضوی ملایر شنبه شب ۱۷ دی ماه در کتابخانه عمومی دانشجو با حضور پرشور علاقه مندان برگزار گردید. 
در این نشست که در حال و هوایی امام رضایی و با تلاوت خاصه امام رضا(ع) برگزار گردید کتاب های از چیزی نمی‌ترسیدم، سلیمانی عزیز و حاج قاسم سلام توسط کتابداران شهرستان معرفی و تحلیل گردید. 
سپس طاهرنیا مسئول کانون شعر و ادب رضوی ملایر شعری را که در رثای حاج قاسم سلیمانی سروده بود قرائت نمود.
حجت الاسلام شمس مسئول کانون دینی خدمت رضوی ملایر نیز به بیان ویژگی ها و خصوصیات شاخص و ممتاز حاج قاسم سلیمانی که منجر به شکل گیری مکتب حاج قاسم شده است پرداخت و ابراز نمود وصیت نامه حاج قاسم سرشار از شکر و سپاس به درگاه خدای باری تعالی است.
در پایان مراسم از کتاب مکتب حاج قاسم(وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی) رونمایی گردید.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

امیدآفرینی، گفت‌وگو و پاسخگویی به سؤالات نسل جوان از رسالت‌های ائمه جماعات است
تولیت آستان قدس رضوی گفت‌وگو با مردم، پاسخگویی به سؤالات جوانان و تزریق امید به جامعه را از رسالت‌های مهم ائمه جماعات…

تلویزیون اینترنتی