پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با همت خادمیاران رضوی؛
۱۴۰۱-۱۰-۲۴

جشن میلاد حضرت زهرا(س) در ریحان شهر برگزار شد

جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز بزرگداشت مقام مادر توسط کانون خدمت رضوی ریحان شهر در مسجد ولی عصر(عج) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی قوام آبادی، مسئول کانون محله ای ریحان شهر ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)  و روز مادر و زن بیان داشت: در قرآن کریم وقتی سخن از احسان و اکرام به میان می‌آید خداوند سفارش اکرام را برای پدر و مادر بیان می‌کند (و وصینا الانسان بوالدیه احسانا)، اما وقتی که سخن از زحمات می شود بحث مادر را مطرح می کند(و وصینا الانسان بوالدیه احسانا حملته امه کرها و وضعته کرها).

حجت‌الاسلام قوام آبادی گفت: قرآن توصیه احسان را برای والدین  می‌کند اما چون مادر انسان را با رنج حمل کرد و با مشقت فراوان او را به دنیا آورد،  پس از نظر قران کریم مقام مادر بالاتر است.

وی همچنین در ادامه افزود: طبق روایات رسیده شده از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) مادر جایگاه ویژه ای دارد که نقل شده وقتی بعضی از مردم  به پیامبر برای دعا کردن مراجعه می کردند، پیامبر آن ها را ارجاع می داد به مادرانشان تا دعا کنند.

گفتنی است از مادران شرکت کننده در این جلسه با اهدای شاخه  گل تقدیرشد و مداحان خادمیار به‌ مولودی خوانی پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی