پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۲۵

شهیدی که با کرامت رضوی هدیه به مادرش اعطا کرد

شهیدی که در شام میلاد حضرت زهرا(س) با کرامت رضوی به مادر و خواهر خادمیارش هدیه داد، از ارتباط روحی و علاقه پیوسته‌اش با امام رضا(ع) و حضرت زهرا(س) رمزگشایی کرد.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، مسئول کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل در این دیدار، دلیل حضور جمعی از خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی از آران و بیدگل در منزل دانشجوی تربیت معلم شهید سید فرهاد متولی نوش آبادی در شام میلاد مادر سادات را علاوه بر تجلیل از مادر شهید و قدرشناسی از انجام وظیفه خدمت رضوی خواهر شهید به عنوان خادمیار رسانه در کانون خبر و فضای مجازی آران و بیدگل درک ارتباط روحی و معنوی شهید با امام رضا(ع) و حضرت زهرا(س) و توجه به خانواده‌اش از باب کرامت رضوی بیان کرد.
عباس آذرباد، زیارت از راه دور با حضور و دلجویی خادمیاران آران و بیدگلی شام میلاد حضرت فاطمه(س) در منزل شهید سید فرهاد متولی نوش آبادی به مناسبت بزرگداشت روز زن و مقام مادر را هدیه شیرین فرهاد به مادر و خواهرش خادمیارش عنوان کرد.
وی در این دیدار معنوی و نورانی با تاکید بر اینکه نخست پدر و مادر شهید، به مقام شهادت می‌رسند و پس از آن فرزند عزیزشان به شهادت می‌رسد افزود: زمینه شهادت فرزند فقط بر اثر نیت خیر، لقمه حلال پدر، عمل صالح پدر و مادر ، و شیری که مادر با محبت اهل‌بیت(ع) و ولایت آل الله به فرزندش می‌دهد فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه چشم انتظاری‌ها و داغ بر دل نشسته پدران و مادران شهدا از فراق فرزندشان دل ها را می‌سوزاند و بیشتر ما را شرمنده شهدا می‌کند تصریح کرد: پیامبر خدا حضرت یعقوب نیز با وجود نزول وحی، علم لدنی و خبر از آینده فرزندش یوسف باز آنقدر گریست که چشمانش را از دست داد. پس برای شما والدین شهدا نیز داغ و فراق بسیار سخت‌تر است به طوری که ما هیچ وقت نمی‌توانیم حال پدران و مادران شهدا را در داغ و فراق جگر گوشه‌هایشان درک کنیم. به ویژه مادران شهدایی که سال ها درد و رنج مفقود بودن و چشم انتظاری فرزندشان را تحمل کردند.
به گفته وی، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با توجه به همین مقام صبر و اجر پدران و مادران شهدا  بر مصیبت داغ فرزندشان است که ۲۸ خرداد سال ۹۶ در دیدار با خانواده‌های شهدای مرزبان و مدافع حرم فرمودند «همین¬‌که پدر شهید، مادر شهید، همسر شهید، فرزند شهید، بر این مصیبت صبر می‌کنند خود این یک ارزش بسیار والایی است؛ بسیار والا. اُولئِکَ‌ عَلَیهِم‌ صَلَوتٌ‌ مِن رَبِّهِم وَ رَحمَة؛  وقتی بر این مصیبت صبر، تحمل، شکر و این را پای خدا حساب می‌کنید، این صبر شما موجب می‌شود که خدای عزّوجل بر شما صلوات بفرستد».
رابط کانون‌های رضوی در آران و بیدگل وجود پدر و مادر شهدا را برای همه شهر و کشور مایه افتخار، خیر، برکت و عزت دانست و اظهار کرد: اگر در این مملکت آرامش و امنیتی حاکم است از برکت خون‌های ریخته شده و اثر وضعی اخلاص و ایثار والدین شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان است.


مسجد و محراب محمل پرورش سید فرهاد بود
کبری جزائری مادر شهید نیز که بغضی جانسوز اجازه صحبت کردن برای جگرگوشه اش را به او نمی‌داد گفت: سراسر زندگی سید فرهاد از ۲ سالگی که پا به پای او به مسجد می رفت و عشق به پاکی و راستی و دینداری با گوشت و خون و پوستش روییده شد خاطراتی سازنده و هدایتگر است.
وی خلق و خوی محمدی و برخورد خوش و ملاطفت آمیز فرزندش با مردم را تاکید کرد و گفت: فرهاد همیشه می‌گفت در برخورد با تمام افراد حتی کسی که به خواب غفلت رفته و از دین دور شده با مهربانی و برخورد آرام و زبان دین صحبت کنید تا مایه هدایت وی شوید.
به گفته وی، سید فرهاد فرزندی بود که از هفت سالگی مکبر و موذن مسجد محل بود و با نغمه خوش و دلنواز اذانش همه را جذب مسجد و نماز می کرد‌.


راز ارتباط پیوسته شهید با حضرت زهرا و امام رضا(ع) 
حرمت سادات متولی بانوی خادمیار رسانه و خواهر کوچک شهید سید فرهاد متولی نیز که هنوز داغ جگرسوز حسرت آخرین خداحافظی و بوسیدن برادر در قلبش شعله می کشد و بر آن سنگینی می کند گفت: رمزگشایی از راز ارتباط روحی سید فرهاد با حضرت زهرا(س) و امام رضا(ع) همچنان پس از شهادت از برکت مادری است که در آخرین وداع و قبل از رفتن به جبهه نیت سفر به مشهد به همراه مادر را داشت، اگر چه این سفر انجام نشد اما سال‌ها است امام مهربانی‌ها با کرامت، رأفت و انیس النفوسی خود از برکت حضور خادمان و خادمیاران رضوی سید فرهاد را بانی زیارت و مادرش را زائر زیارت از راه دور می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه امام رضا(ع) در دهه کرامت خادمان بارگاه ملکوتی خود را راهی بیت سید فرهاد می‌کند تا آرزوی این شهید رضوی برآورده شود تاکید کرد: اگر سید فرهاد در سال ۶۱ نتوانست مادر را به زیارت ثامن الحجج ببرد اما امام رضا(ع) هر سال قلب مادرش را حرم می‌کند و زیارت را برایش به ارمغان می‌آورد.
به گفته وی، امسال نیز علاوه بر حضور خادمان آستان قدس رضوی بر مزار شهید سید فرهاد و ابوالشهید سید دخیل متولی در دهه کرامت با حضور خادمیاران رضوی از آران و بیدگل در شام ولادت حضرت زهرا(س) نیز در بیت شهید تشرف زیارت از راه دور را به عنوان هدیه سید فرهاد در روز مادر زیباترین هدیه خاطره‌انگیز و ماندگار برای مادر و خواهر شهید کرد.
خواهر شهید متولی با اشاره به چشم انتظاری های مادرش در  مدت ۲۷ ماه مفقود الاثر بودن سید فرهاد و فراقش که بیابانگرد دشت و صحرا شد و دنبال خبری از جگرگوشه‌اش بود گفت: سخت است داغ و فراق مادری را توصیف کرد که چشم به راه آمدن فرزندش بود و برایش خبر آوردن پیکر مطهرش را در شب عید فطری پس از یک ماه توسل پدرش به چهارده معصوم آوردند.
به گفته وی، گفتن همین یک کلام از سید فرهاد که وقتی تحصیل دانشگاهی مرکز تربیت معلم شهید هاشمی نژاد تهران(فرهنگیان فعلی) را رها کرد و در پاسخ اصرار خانواده برای برگشت و دانشگاه و ادامه تحصیل گفت «دانشگاه امام حسین را انتخاب کرده است» هزاران حرف و سخن دارد.
تلاوت دلنشین سوره کوثر توسط قاری جوان محمد پهلوانی، قرائت صلوات خاصه توسط خادمیار عباد صالحی و توسل خادمیاران به حضرت زهرا(س) و سیدالشهدا این دیدار معنوی و باشکوه رضوی را با عزت علوی، مهر فاطمی و شکوه حسینی متبرک و نورانی کرد.
اهدای هدایای متبرک آستان قدس رضوی و شاخه گل نیز توسط بانوی خادمیار معصومه سادات مرتضوی به مادر شهید سید فرهاد متولی حسن ختام دیدار شیرین فرهاد و خادمیاران در تجلیل از مادری بود که دو سال و سه ماه در فراق و مفقود الاثر بودن فرزندش گریست و چشم انتظاری کشید.
شهید ﺳﯿﺪ فرهاد ﻣﺘﻮﻟﯽ دانشجوی تربیت معلم که دوم اردیبهشت سال ۴۲ در جوار مسجد قائمیه شهر نوش آباد چشم به جهان گشود ۲۳ اردﺑﯿهشت ﺳﺎل ۶۱ طی آزادﺳﺎزی ﺧﺮﻣﺸهر در ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺑﯿﺖ اﻟﻤﻘﺪس به شهادت رسید و پیکر پاکش ﭘﺲ از ۲۷ ﻣﺎه ﭼﺸﻢ اﻧﺘﻈﺎری ﺧﺎﻧﻮاده در ﺷﻠﻤﭽﻪ(شرق بصره) ﭘﯿﺪا ﺷﺪ.
پیکر این شهید والامقام روز ﻋﯿﺪ ﻓﻄﺮ ﺳﺎل ۶۳ در ﻣﯿﺎن دﺳﺘﺎن اﻧﺒﻮه ﻣﺮدم ﻋﺰادار و ﺷهیدﭘﺮور ﺷهر ﻧﻮش آﺑﺎد ﺗﺸﯿﯿﻊ و در ﮔﻠﺰار ﺷهﺪا در ﺟﻮار ﺑﺎرﮔﺎه اﻣﺎﻣﺰاده ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ زﯾﺪ ﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﺑﻦ ﻋﻠﯽ (ع) اﯾﻦ ﺷهر ﺑﻪ ﺧﺎک ﺳﭙﺮده ﺷﺪ.
شهید سید فرهاد متولی نوش آبادی در قسمتی از وصیت نامه‌اش نوشته‌ است: اینجانب که در طول عمرم خدمتی به اسلام و مسلمین نکردم امیدوارم که مرگم سرآغاز خدمتی جاویدان به اسلام باشد و از خداوند می خواهم که مرگم را مرگ سرخ قرار دهد تا به این وسیله به سه هدف رسیده باشم. اول: لقاءالله ، دوم: اثبات زبونی و خواری خصم، سوم:ياری اسلام در حد اعلا.
پدر و مادر عزيزم از شما می خواهم که قطره‌ای اشك نريزيد و دشمن را خوشحال نكنيد، گريه كنيد اما بر مظلوميت و مصيبت‌های امام حسين‌(ع) و اولادش كه سرفرازی ما به واسطه خاندان عصمت و طهارت است.
برادرانم از شما می خواهم که جلسه دعای کمیل، قرائت قرآن و دعای ندبه را زنده نگه دارید حتی اگر یک نفر باشید جوانان عزیز مساجد را پر کنید و نماز زا به جماعت برگزار کنید.
مطالعه زیاد کنید و در اول بر شما باد که کتاب های استاد شهید مرتضی مطهری را مطالعه کنید.
پیامی که به امت قهرمان دارم اینست که اگر می خواهند آسيبی به مملكت وارد نشود پشتيبان ولايت فقيه باشید تا خدا پشتیبان شما باشد و در روز قیامت دنبال امام حسین (ع) باشید.
از برادران می خواهم با بسيج و سپاه همكاری کنند که با ارتش امام زمان (عج) همكاری کرده‌اند.
 

گزارشگر: حرمت سادات متولی- خادمیار رسانه ای از اصفهان

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی