پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۰-۲۴

همایش شکوه مادری در عنبرآباد برگزار شد

همایش "شکوه مادری" به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) به همت کانون بانوان و خانواده و خادمیاران رضوی شهرستان عنبرآباد در بیان تربیت فرزند و فرزندآوری برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از کرمان، اکبر سعیدی، روانشناس و مسئول کانون تخصصی مشاوره و مددکاری مرکز خادمیاران رضوی استان در این جلسه با اشاره به عظمت شخصیت حضرت زهرا علیهاالسلام گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) معصوم است یعنی غیر از گناه حتی از خطا نیز مصون است.

وی با بیان اينکه محور حیات و زندگی، زنان هستند گفت: ما برای کوچکترین کارهای خود در زندگی برنامه داریم ولی چه می‌شود که در تربیت فرزندان خود کمتر برنامه داریم؟

وی بیان کرد: آثار عملکرد فرزندان ما به خود ما بر می گردد چون فرزند باقیات الصالحات والدین محسوب می شود. لذا والدین قبل از اراده فرزندآوری باید برنامه تربیتی برای فرزند خود داشته باشند.

سعیدی عنوان کرد: آرامش، احترام، محبت و اصلاح رفتار از مهمترین رکن های استحکام خانواده محسوب می شود و آموختن مهارت های لازم برای قوام زندگی لازم است.

این استاد مشاوره افزود: دوران نوجوانی دوران رشد صفات ثانویه همچون پرخاشگری، لذت جویی، کمال طلبی و هیجانات جنسی است لذا اگر شیوه برخورد مناسب از سوی والدین صورت نگیرد باعث تنفر، سرکشی و عصیان خواهد شد.

وی گفت: همه انسان ها نیاز به توجه دارند ولی در کودکان و نوجوانان بیشتر این نیاز وجود دارد که والدین بایستی بر آن توجه کافی داشته باشند.

سعیدی افزود: والدین باید گاهی بر بدی‌ها و ضعف های فرزندان چشم پوشی کنند و روی نقاط مثبت تاکید کنند، والدین بایستی بر مواردی همچون مسئولیت پذیری، خودباوری و اعتماد به نفس فرزندان خود تکیه کنند.

وی بیان داشت: جواب پرخاشگری و تندی نوجوان را نمی شود مانند خودشان داد بلکه باید از اکسیر محبت و توجیه قانونمند استفاده کرد، شناخت و به کاربردن هوش هیجانی که مهمتر از هوش عقلی است در مسیر تربیت فرزندان بسیار موثر است.

گفتنی است در پایان از تعدادی از بانوان تجلیل به عمل آمد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی