پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور بانوان زائر و مجاور برگزار شد؛
۱۴۰۱-۱۱-۰۳

ذکر فضائل و سیره تربیتی و اخلاقی امام محمد باقر (ع) در ویژه برنامه «مطلع دانایی»

همزمان با شب میلاد امام محمد باقر (ع) ویژه برنامه «مطلع دانایی» با حضور بانوان زائر و مجاور در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، در شب میلاد پنجمین فروغ هدایت؛ حضرت باقرالعلوم(ع) ویژه برنامه‌ای با عنوان «مطلع دانایی» با حضور جمعی از بانوان زائر و مجاور در رواق مبارکه نجمه خاتون حرم مطهر رضوی برگزار شد. 
در این مراسم زهرا حیدری؛ استاد حوزه علمیه بانوان و کارشناس دینی در جمع بانوان به تبیین سیره اخلاقی، عبادی و اجتماعی حضرت امام محمد باقر(ع) پرداخت و گفت: سیره اخلاقی این امام همام زیبا سخن گفتن با مردم و احترام گذاشتن به آنها بود. کسی که پیرو مکتب ایشان است باید به گونه‌ای با مردم سخن بگوید که دوست دارد دیگران با او سخن بگویند.
این کارشناس دینی بیان کرد: سیره عبادی امام محمد باقر (ع) نیز مبتنی بر عبادت بسیار و دائم الذکر بودن است. طبق فرمایش امام سجاد(ع)، حضرت باقرالعلوم(ع) دائم الذکر بودند و حتی زمانی که با مردم صحبت می‌کردند ذکر شریف «لا اله الا الله » را بر زبان داشتند. 
وی افزود: احترام به مردم و معاشرت نیکو با آنها از دیگر ویژگی‌های سیره تربیتی حضرت باقرالعلوم (ع) است. بسیاری از معضلات اجتماعی، خشونت‌ها، بداخلاقی‌ها و تندی‌ها که در جامعه شاهد آن هستیم ریشه در عدم رفتار نامناسب پدر و مادر در ارتباط کلامی با فرزندان دارد. 
وی عنوان کرد: رفتار شایسته والدین و به ویژه مادر با فرزندان باعث ایجاد روحیه عزت‌مندی و خود باوری در فرزند می‌شود.
سخنران حرم رضوی اظهار کرد: توجه به امر به معروف و نهی از منکر از دیگر ویژگی‌های سیره تربیتی امام محمد باقر (ع) است. ما نیز به عنوان پیروان مکتب امام باقر (ع) باید به این امر مهم اهتمام داشته باشیم و نسبت به ارتکاب گناه و معصیت در جامعه بی تفاوت نباشیم. 
 برگزاری برنامه‌های شاد فرهنگی همچون مولودی خوانی، شعرخوانی و برگزاری مسابقه همراه با اهدای جوایز متبرک از دیگر برنامه‌های شب میلاد حضرت امام محمد باقر (ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی