پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی: 
۱۴۰۱-۱۱-۰۳

امام محمد باقر(ع) نقش تاثیرگذاری در تحول فکری و سیاسی جهان اسلام داشتند

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حضرت امام محمد باقر (ع) بنیانگذار نهضت علمی و انقلاب فرهنگی در تشیع، نقش تاثیرگذاری در ایجاد تحول فکری، تربیتی و سیاسی جهان اسلام داشتند.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی تهرانی در ویژه برنامه سالروز میلاد شکافنده علم نبوی؛ حضرت امام محمد باقر(ع) که ظهر امروز در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) که شهر علم بودند تمام علوم الهی را به امیرالمومنین (ع) آموختند و این علوم بعد از ایشان در اختیار سایر امامان معصوم قرار گرفت. 
وی افزود: تمام امامان شیعه حامل علوم الهی بودند ولی در دوران امامت امام باقر(ع) فرصت بیشتری برای پرداختن به علم پیش آمد و ایشان با شکافتن گنجینه علوم نبوی جهاد علمی گسترده‌ای را به راه انداختند. 
حجت الاسلام رضایی تهرانی خاطرنشان کرد: حضرت امام محمد باقر(ع) در مدت هیجده سال امامت خود به زیر ساخت‌های اصلی توسعه علم و دانش توجه کردند و فعالیت‌های علمی این امام بزرگوار بعد از ایشان توسط فرزندشان امام جعفرصادق(ع) تداوم پیدا کرد.
سخنران این مراسم همچنین با اشاره به حلول ماه مبارک رجب ابراز کرد: در این ماه فیض عظیم پروردگار به سوی بندگان نازل می‌شود و هر کس به فراخور ظرفیت وجودی خود از این فیض عظیم بهره‌مند می‌شود. 
وی اظهار کرد: ماه رجب مقدمه‌ای برای ورود به ماه شعبان و ماه شعبان نیز مقدمه‌ای برای درک فضایل عظیم ماه مبارک رمضان است. 
این کارشناس مذهبی بیان کرد: اولیاء الهی توشه معنوی ماه رمضان خود را در ماه‌های رجب و شعبان جمع می‌کردند و کسی که از فضیلت این دو ماه غافل شود، از برکات ماه رمضان نیز بی‌بهره و یا کم بهره خواهد بود. 
وی در ادامه به برخی از اعمال ماه رجب اشاره و بیان کرد: صدقه دادن، خواندن ده هزار مرتبه سوره توحید، استغفار، روزه گرفتن و تشرف به زیارت امام رضا(ع) از جمله اعمالی است که انجام آن در ماه رجب بسیار سفارش شده است. 
اجرای مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی و همچنین قرائت زیارت رجبیه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی