پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۰۴

بازدید طلاب حوزه علمیه خواهران بم از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

جمعی از طلاب حوزه علمیه خواهران بم استان کرمان از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بازدید کردند. 

به گزارش آستان‌نیوز، مدیر روابط عمومی و بین الملل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در جمع این گروه از بازدیدکنندگان با بیان اینکه این مرکز در عرصه ملی و بین‌المللی همواره مخاطبان پر شماری داشته است، گفت: ما آمادگی داریم طرح و اید‌ه های پژوهشی طلاب  که در قالب پایان نامه ارائه شده است را پس از ارزیابی در قالب کتاب منتشر کنیم.
میثم محتاجی همچنین ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی و کرسی‌های ترویجی، گفت: این مرکز در سال 63 تاسیس شده است و در این مدت توانسته است 2100 عنوان در 4200 جلد کتاب، بالغ بر 20 میلیون شمارگان را به جامعه هدف عرضه کند. 
وی ادامه داد: از جمله کارهایی که به عنوان یک نشان معتبر در این مرکز شناخته می‌شود، کتاب قدس رضوی است، این اثر کاری پژوهشی است که با سررسیدهای معمولی متفاوت است و تمامی مناسبت‌های این تقویم توسط تاریخ شناسان و احادیث آن نیز توسط محققان و پژوهشگران مسلط به علم حدیث تدوین شده است.
 

مخاطبانی از اقصی نقاط کشور برای آثار منتشرشده در آستان قدس رضوی
معاون پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: آستان قدس رضوی به عنوان ابر سازمان ملی و بین‌المللی نقش بزرگی در سطح کشور و جهان اسلام دارد و آثار منتشر شده این مجموعه از مخاطبان و مراجعان فراوانی از اقصی نقاط کشور جهان اسلام و حتی جهان غرب و غیر مسلمان برخوردار است.
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی مردانی گلستانی، با بیان اینکه در آستان قدس رضوی مهم‌ترین موسسات پژوهشی دو دانشگاه علوم اسلامی رضوی که متمرکز بر رشته‌های علوم اسلامی است و دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) است که در رشته‌های فنی و مهندسی و غیر اسلامی دانشجو دارد، همچنین در کنار این دو دانشگاه بنیاد پژوهش‌های اسلامی تنها موسسه بزرگ آستان قدس رضوی است که ماهیت پژوهشی دارد.
وی با طرح این سوال که پژوهش چه اولویت و اهمیتی دارد که موسسه‌ای با این سابقه تاسیس شده است؟ افزود: آموزش بدون پژوهش کارایی لازم را ندارد و در واقع  بازوی کمکی برای پژوهش است. 
معاون پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در تعریف پژوهش گفت: پژوهش مسیری است که محقق از مشکل به راهکار طی می‌کند و در واقع پژوهش تبدیل مشکل به مسئله و حل مسئله و دستیابی به پاسخ است که در مطالعات گذشته و حال می‌توانیم نمونه‌های عدیده‌ای مشاهده کنیم.
وی ادامه داد: مسئله به معنی پرسشی است که پاسخ منطقی و مستندی به آن داده نشده است و  مسئله در پژوهش مهم است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی