پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۰۴

به نشر کتاب «شرح زیارت جامعه کبیره» را رونمایی می‌کند

مراسم رونمایی  کتاب«شرح زیارت جامعه کبیره» برگرفته از درس‌های فقیه عالیقدر آیت‌الله حاج سید حسن مرتضوی شاهرودی از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) درمشهد برگزار می‌شود.

به گزارش آستان‌نیوز، این مراسم با حضور جمعی از پژوهشگران علوم اسلامی، روز پنج شنبه مصادف با ششم بهمن ساعت ۹ در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
در این مراسم آیت‌الله عباسعلی زارعی سبزواری؛ استاد حوزه علمیه در قم  و مشهد، حجت‌الاسلام علی خیاط؛ مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی و حجت‌الاسلام ربانی بیرجندی از اساتید حوزه علمیه  به نقد و بررسی کتاب «شرح زیارت جامعه کبیره» می‌پردازند.
 این کتاب برگرفته از درس‌های آیت‌الله سید حسن مرتضوی شاهرودی از علمای برجسته مشهد در مدت بیش از شش سال در درس خارج فقه در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه خراسان است که به همت محققان «موسسه علمی پژوهشی کلامنا» پس از جمع‌آوری صوت دروس، پیاده‌سازی، استخراج مصادر و منابع، تحقیق و تکمیل مقدمه، فهرست‌ها و کتابنامه به زیور چاپ آراسته شده است و سید محسن مرتضوی و سید مسعود مرتضوی تهیه و تنظیم آن را برعهده داشته‌‌اند.
«زیارت جامعه کبیره» یک میراث غنی است که شیخ صدوق و شیخ طوسی آن را نقل کرده‌اند و بزرگان شیعه بر صحت و استناد و وثاقت و شان و فضیلت آن صحه گذارده و بر مداومت آن تاکید کرده‌اند. زیارت جامعه کبیره بنا بر نقل معتبر از زبان امام علی‌بن‌محمد الهادی(علیه السلام) آموزش داده شده و در میراث روایی شیعه ثبت شده است. بسیاری از مولفان بر قطعیت صدور آن از امام همام تصریح نموده و مناقشه در سند آن را ناشی از جهل دانسته‌اند.
در فقرات متعدد این زیارت شریف بیش از 200 مورد از فضایل و کمالات اهل بیت(علیهم السلام) بیان شده که در پوشش این فضایل معارف عمیق و ارزشمند والایی نیز مطرح شده است. معرفت توحیدی، تنزیه ذات مقدس خداوند، اعتقاد به نبوت نبی مکرم اسلام(صلی الله و علیه و آله و سلم)، باور به جایگاه امامت و ابتنای آن بر نص و تعیین الهی، اعتقاد به معاد، توجه به اهمیت و نقش خطیر آن، ایمان به استجابت دعا و قبول توبه، تاکید بر لزوم عمل و تسلیم در برابر فرمان حق، اعتقاد به تولی اولیای الهی و تمسک به ایشان، نقش و تاثیر دعا و توسل و شفاعت در زیارت، پذیرش عقیده رجعت و اعلام آن و... از معارف مطرح شده در این زیارت شریف است.
به‌نشر این اثر را در قطع وزیری، شمارگان هزار نسخه و 656 صفحه منتشر کرده و با قیمت 200 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی