پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۰۵

بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از آزادراه مشهد-چناران-قوچان

با هدف رفع موانع و پیگیری اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی برای تکمیل پروژه آزادراه مشهد- چناران در فروردین امسال، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از مراحل اجرایی این آزادراه بازدید کرد.

 به گزارش آستان نیوز، در این بازدید علاوه‌بر علی نیک‌زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، احمد علی موهبتی مدیر گروه عمران و زیرساخت بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی، عباس پناه مدیرعامل شرکت احداث آزادراه مشهد- چناران، محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و علیرضا جعفری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت شهرهای جدید کشور، جمعی از مسئولان شهرستان‌های چناران و گلبهار نیز حضور داشتند.

 

لزوم تامین اعتبارات برای تکمیل آزادراه مشهد-چناران

عباس پناه مدیرعامل شرکت احداث آزادراه مشهد- چناران با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی برای تکمیل این پروژه اظهار کرد: در این سفر مبلغ 2900 میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌برداری آزادراه مشهد - چناران اختصاص داده شده است.

او ادامه داد: بدین منظور مقرر شد از این مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، قیر مورد نیاز پروژه به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی و همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ در سال‌های 1401 و 1402 از منابع دولتی تامین شود که تاکنون محقق نشده است.

مدیرعامل شرکت احداث آزادراه مشهد- چناران تاکید کرد: انجام پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن هر چه سریعتر مصوبات سفر رئیس جمهور، در دستور کار مدیران وزارت راه و شهرسازی و همچنین مسئولان اجرایی این پروژه است.


قول مساعد نائب رئیس مجلس برای تسریع در اجرای آزادراه مشهد- چناران

پناه درباره موارد مطرح شده در این بازدید اظهار کرد: مقرر شده موضوع تخصیص اعتبارات لازم از طریق سازوکار تسهیلات ماده ۵۶ قانون الحاق و الزام بانک‌ها برای اختصاص وام‌های مربوطه مطابق با مصوبات سازمان برنامه و بودجه، در جلسات جداگانه با مسئولان ذیربط بررسی و تا تامین منابع لازم پیگیری شود.

او ادامه داد: پیشنهاد تخصیص ۸۰ هکتار زمین متعلق به وزارت راه و شهرسازی برای تامین سهم دولت در ساخت آزادراه نیز یکی دیگر از مواردی است که نائب رئیس مجلس شورای اسلامی قول پیگیری موضوع را داد.

پناه با اشاره به پیگیری موضوع جلب موافقت دولت با تغییر کاربری ۱۲۰ هتکار از اراضی متعلق به آستان قدس رضوی گفت: این موضوع با هدف تأمین مالی سهم دولت در دستور کار است و در مرحله مذاکره با مسئولان ذیربط قرار دارد.

او ادامه داد: تامین قیر مورد نیاز پروژه آزادراه مشهد- چناران توسط وزارت راه و شهرسازی، موضوع دیگری است که در این بازدید مطرح و نسبت به اجرای هر چه سریع‌تر آن تاکید شد.


پیشرفت حدود 25 درصدی آزادراه مشهد- چناران – قوچان

پناه با اشاره به پیشرفت حدود 25 درصدی آزادراه مشهد- چناران – قوچان اظهار کرد: این آزادراه به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی و خدمات اجتماعی شمال شرق کشور مطرح است و بهره‌برداری از آن نقش بسزایی در تکمیل کریدورهای(گذرگاه‌های) آزادراهی منطقه خواهد داشت.

او ادامه داد: با بهره‌برداری از این آزادراه همچنین شاهد رفع مشکلات ترافیکی در ورودی و خروجی غرب کلان شهر مذهبی مشهد مقدس و نیز تسهیل و ایمنی سفر را برای زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الائمه (ع) خواهیم بود.

پناه، ارتقاء سطح ایمنی و سلامت عبور و مرور، افزایش سرعت انتقال کالا و مسافر، کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودرو و نیز کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را از دیگر مزایای احداث آزادراه مشهد- چناران – قوچان عنوان کرد.

او افزود: علاوه‌براین، می‌توان به افزایش رفاه و آسایش سفرهای جاده‌ای، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، رشد و توسعه بخش‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و... اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی