پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۰۵

سالنامه قدس رضوی سال 1402 به زودی روانه بازار می شود

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب قدس رضوی سال 1402 در قالب‌های وزیری، رقعی، پالتویی و رومیزی به زودی وارد بازار می‌شود.

معاون ترویج و اجتماعی سازی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در گفت وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، در خصوص انتشار تقویم قدس رضوی سال 1402 گفت:کتاب ارزشمند و فاخر تقویم قدس رضوی با سابقه انتشار 38 ساله رویکردی مذهبی، انقلابی و تاریخی دارد و هدفش ارائه سالنامه‌ای در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی است.

حسن آرام ادامه داد: این تقویم با تاکید بر جریان گفتمان امامت و ولایت، انقلاب اسلامی و شیوه زندگی دینی، فراهم آمده است و به نیازهای معرفتی، اعتقادی، اخلاقی و اتقلابی مخاطبان اهتمامی ویژه دارد.

وی استفاده از آیات قرآن کریم، روایات معتبر، متناسب با مناسبت‌های روز به گونه‌ای که استفاده از آن به تفسیر و توضیح نیاز نداشته باشد و گاه چند مناسبت را پوشش دهد، توجه ویژه به روایات امام رضا(ع) و کتاب عیون اخبارالرضا(ع) و ارائه ترجمه متقن، روان و شیوا از آیات و روایات و... را برخی از اهداف تدوین این اثر برشمرد.

آرام همچنین استفاده از بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری متناسب با مناسبت‌های روز، به ویژه استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب، درج مناسبت‌های انقلاب، تاریخی، مذهبی، ملی و جهانی، درج ساعت شرعی اوقات نماز مشهد و تهران و نیز اوقات قمر در عقرب بر مبنای استخراج موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، اطلاعات گوناگون و کاربردی در پایان تقویم شامل فهارس، جدول خلاصه زندگی ائمه(ع) تعطیلات در یک نگاه، گزیده مناسبت‌ها، اختلاف ساعات با دیگر کشورها، شماره تلفن های مهم و ...را از دیگر مطالب این کتاب است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ارائه تصاویر بسیار زیبای تاریخی و قدیمی از حرم مطهر رضوی و اماکن متبرکه، طراحی صفحات داخلی با هدف حداکثر استفاده از فضاهای سفید برای ثبت یادداشت‌های شخص، توجه به ارائه کتابی فاخر با ظاهری آراسته استفاده از کاغذ مرغوب، جلد و صحافی با دوام با همراهی یکساله مخاطب را از ویژگی های کتاب قدس رضوی سال 1402 برشمرد.

به گفته معاون ترویج و اجتماعی سازی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، تنوع در طرح جدید و رنگ‌های گوناگون در قالب جلدهای گالینگور و سلفون سخت و چاپ دو رنگ متن و همچنین استفاده از رنگ‌های مختلف فصول چهارگانه و ایجاد ظرفیت‌های گوناگون برای درج اطلاعات و سفارش‌های مورد نظر موسسات، نهادها و ادارات با حفظ محتوای اصلی اثر از دیگر ویژگی های این اثر است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی