پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۰۵

«حسینیه حرم» میزبان عزاداران در شب شهادت امام هادی(ع) بود

در شب شهادت امام علی النقی(ع) فرزند بزرگوار حضرت جوادالائمه(ع) مراسم عزاداری و سوگواری با حضور زائران و مجاوران در «حسینیه حرم» برپا شد.

به گزارش آستان نیوز، شب گذشته رواق دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی میزبان هیئت مذهبی مردمی «بین الحرمین» در ویژه برنامه حسینیه حرم بود تا زائران و سوگواران رضوی در رثای شهادت مظلومانه دهمین کوکب هدایت؛ حضرت امام هادی النقی(ع) به عزاداری و سوگواری بپردازند. 
در این مراسم که با قرائت زیارت پرفیض عاشورا و عرض ارادت و سلام عاشقان به محضر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آغاز شد، در ادامه مداحان و مرثیه‌سرایان اهل بیت(ع) همچون احمد واعظی، علیرضا فاطمی و علی حاجیان‌فر در غم شهادت مظلومانه امام هادی (ع) به نوحه‌سرایی و ذکر مصیبت پرداختند. 
 

نتیجه ولایت و دوستی با اهل بیت(ع)
سپس حجت الاسلام والمسلمین فاطمی ارفع در جمع زائران عزادار به شرح حدیثی از امام هادی(ع) پرداخت و بیان کرد: در حدیثی از امام هادی(ع) نقل شده: «إنَّ لِشيعَتِنا بِوِلايَتِنا لَعِصْمَةٌ، لَوْ سَلَكُوا بِها فِي لُجَّةِ الْبِحارِ الْغامِرَةِ». طبق این حدیث نورانی شیعیان اهل بیت(ع) به واسطه محبت و ولایت آن بزرگواران از بسیاری از خطرات و آسیب‌ها در امان هستند و حتی در زمانی که در شرایط سخت زندگی هستند و زمینه گناه در همه جا فراهم است با توکل به خدا و مدد گرفتن از اهل بیت(ع) از خطرات در امان خواهند بود. 
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: زندگی انسان در این دنیا همراه با سختی‌ها و مشکلات بسیار است که گاهی خود ما با ارتکاب گناه و معصیت موجب به وجود آمدن مشکلات می‌شویم، چرا که هر گناه و معصیتی که از انسان سر می‌زند یک اثر وضعی دارد و موجب گرفتار شدن او در گرداب سختی‌ها و مشکلات می‌شود. 
وی افزود: عالم خلقت طوری آفریده شده است که هیچ یک از اعمال ما در عالم گم و یا فراموش نمی‌شود و هر کاری که انجام می‌دهیم در این عالم انعکاس و بازخوردی دارد. انسان اگر نیکی و یا بدی کند، اثرش به خودش برمی‌گردد.  
 

سلوک شیعیان در تقابل حق و باطل 
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی ارفع بیان کرد: شیعیان اگر سلوک خود را برمبنای محبت و ولایت اهل بیت(ع) قرار دهند و در این مسیر گام بردارند، از خطر قرار گرفتن در مسیر باطل در امان خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: جریان تقابل حق و باطل از همان ابتدای خلقت بشر و با امتناع شیطان از سجده بر آدم آغاز شد و تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) نیز ادامه خواهد داشت. 
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: در تقابل جبهه حق و باطل تنها کسانی به پیروزی می‌رسند و در زمره نیکان عالم قرار می‌گیرند که به فرموده امام هادی(ع) اهل ولایت اهل بیت(ع) باشند. این افراد به واسطه قرار گرفتن در ولایت اهل بیت(ع) از خطرات و گرفتار شدن در فتنه‌ها در امان خواهند بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی