پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۰۶

زمینه های همکاری دانشگاه رضوی و المصطفی بررسی شد

در نشستی مشترک بین مسئولان دانشگاه علوم اسلامی رضوی و جامعه المصطفی العالمیه واحد خراسان رضوی، زمینه های همکاری این دو نهاد علمی فرهنگی بررسی شد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد امامی، سرپرست دانشگاه رضوی و جمعی از مسئولان این دانشگاه ضمن حضور در جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان رضوی با مسئولان این نهاد دیدار و گفت و گو کرد.
ابتدا حجت الاسلام والمسلمین صالح رئیس نمایندگی المصطفی در استان ضمن معرفی اجمالی پیشینه، اهداف، رسالت و ابعاد کمی و کیفی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی‌تربیتی و تبلیغی جامعه المصطفی و این نمایندگی بیان داشت: حضور نمایندگی ها و دانش آموختگان المصطفی در سطح جهان ظرفیت خوبی را برای ارتباط با نهادهای علمی و دانشگاهی جهان ایجاد کرده است.
وی افزود: امروز جای یک نشریه بین المللی با همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی و المصطفی و برخی دانشگاه های خارج از کشور در رشته های مختلف فقه، حقوق و سایر رشته های علوم انسانی و اسلامی خالی است.
رئیس نمایندگی المصطفی گفت: در حوزه اسلامی سازی علوم باید به صورت فرآیندی و برنامه ریزی شده با حضور حوزه و دانشگاه محتوای لازم و جذاب با کمک اندیشمندان مسلمان در سراسر جهان تولید شود و  در بعضی از رشته های علوم انسانی ضمن بهره‌مندی از تولیدات علوم غربی در این زمینه به سمت تولیدات اسلامی در زمینه علوم انسانی حرکت کنیم.
وی افزود: در همین راستا این نمایندگی  آمادگی دارد تا با استقرار قرارگاهی تحت همین عنوان، مسئله را در قالب سندنویسی با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی به صورت فرآیندی در حوزه اسلامی سازی علوم انسانی، پیشگام شده و اقدامات مؤثری انجام دهد.
حجت الاسلام صالح بیان داشت: یکی از ظرفیت های ما بازتولید، ترجمه و نشر آثار تولید شده در ایران اسلامی است. امروز معرفی و نشر دستاوردهای علمی در حوزه علوم انسانی در انقلاب اسلامی مغفول مانده است در حالی که رشد و توسعه ما در این علوم بی نظیر است و المصطفی با ترجمه ترجمه بیش از ۴ هزار اثر به 30 زبان زنده دنیا، پل انتقال میراث تمدنی شیعه و ایران اسلامی به سراسر جهان بوده است.
وی افزود: بر این اساس المصطفی این آمادگی را دارد تا ضمن همکاری و تعامل در حوزه های مختلف دانشی و اجرایی با دانشگاه علوم اسلامی رضوی تفاهم نامه همکاری امضا کند.
در ادامه این نشست مشترک حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد امامی، سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی ضمن معرفی فعالیت ها، دستاوردها، امکانات و ظرفیت دانشگاه در زمینه های علمی فرهنگی و پژوهشی بیان داشت: شاکله دانشگاه رضوی و جامعة المصطفی بسیار شبیه یکدیگر است و امروز این دو مجموعه می توانند در حوزه های مختلف نظیر ترجمه متون، تالیف کتاب و تدوین منابع درسی مشترک همکاری و تعامل داشته باشند.
وی در بیان دیگر زمینه های همکاری به ایجاد نشریه مشترک به زبان های زنده دنیا، برگزاری طرح های پژوهشی مشترک به زبان‌های مختلف و ایجاد رشته های مشترک اشاره کرد.
سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی تبادل دانشجو و استاد، جذب سرمایه‌های ماندگار، اعزام مبلغ در عرصه بین‌الملل، برگزاری تورهای علمی، برگزاری برنامه های اجرایی مشترک از دیگر زمینه های قابل تفاهم و همکار ی و تعامل بیان کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی