پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۰۸

معاون وزیر بهداشت: بیمارستان رضوی قطب درمانی و پشتیبان حوزه بهداشت و درمان کشور است

معاون وزیر بهداشت، بیمارستان فوق تخصصی رضوی را قطب درمانی و پشتیبانی حوزه بهداشت و درمان کشور در منطقه شمال شرق کشور برشمرد و از حمایت‌های آستان قدس رضوی در این حوزه قدردانی کرد.

دکتر حسین فرشیدی در حاشیه نشست کارگروه «پدافند بهداشت، درمان و تهدیدات نوین آستان قدس رضوی» که در بیمارستان رضوی برگزار شد، در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: رعایت بهداشت در خراسان رضوی به ویژه مشهدمقدس به دلیل سطح گسترده مرزهای مشترک با کشورهای همسایه و آمار بالای سفرهای داخلی و خارجی، برای وزارت بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل است که تلاش می کنیم با برنامه‌ریزی و نظارت لازم، مانع از شیوع احتمالی برخی بیماری در این منطقه از کشور شویم.
فرشیدی با اشاره به اقدامات و خدمات آستان قدس رضوی در حوزه بهداشت و درمان، تصریح کرد: آستان قدس رضوی رویکرد بسیار خوب و اثربخشی در حوزه بهداشت و درمان دارد و در کنار توجه به اقدامات بهداشتی در حوزه زیارت و همچنین خدمات درمانی در مراکز تحت مدیریت خود، به ویژه بیمارستان فوق تخصصی رضوی، پشتیبانی‌های اثربخشی از حوزه بهداشت و درمان استان داشته است.
معاون وزیر بهداشت افزود: بیمارستان رضوی نیز همواره به عنوان یک قطب درمانی کشور ایفای نقش کرده و در حوزه ارائه خدمات بهداشتی پشتیبانی‌های لازم را ارائه کرده است.


اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه سلامت
معاون وزیر بهداشت، در خصوص اهمیت توجه به پدافند غیرعامل در حوزه سلامت نیز گفت: با توجه به تجربه کرونا در جهان، لازم است آمادگی‌های لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار دیگر حوادث غیرمترقبه را داشته باشیم و در این راستا در تلاش هستیم تدابیر و راهکارهای لازم در قالب پدافند غیرعامل پیش بینی شود.
شایان ذکر است ضرورت تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی کشور، بهره‌گیری از بسترهای مجازی برای آموزش خانواده‌ها، استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها در بحث آموزش مردم و لزوم کاهش میزان مراجعین بیمارستانی در بحران‌ها با ارائه خدمات به آن‌ها در نزدیک‌ترین محل ممکن، از جمله محورهای مطرح شده در این کارگروه بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

امیدآفرینی، گفت‌وگو و پاسخگویی به سؤالات نسل جوان از رسالت‌های ائمه جماعات است
تولیت آستان قدس رضوی گفت‌وگو با مردم، پاسخگویی به سؤالات جوانان و تزریق امید به جامعه را از رسالت‌های مهم ائمه جماعات…

تلویزیون اینترنتی