پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۰۷

احیاء دوره های آموزشی ویژه خادمیاران و یاوران رضوی در رامسر

نخستین مرحله آموزش ضمن خدمت خادمیاران رضوی شهرستان رامسر پس از چندسال وقفه برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از مازندران، پس از اجرای مراسم آغاز این دوره از جمله قرائت قرآن کریم و صلوات خاصه امام رئوف، شریفی مدرس «سواد رسانه‌ای با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: در یک تعریف کلی، سواد رسانه ای یک نوع درک متکی بر مهارت است که بر اساس آن می توان انواع رسانه ها و انواع محتویات آن ها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.

وی افزود: تاثیر رسانه ها در زندگی، تأثیر شبکه های اجتماعی در تولید اخبار و کنترل ذهن، نیاز اساسی به داشتن علم و دانش تحلیل پیام های رسانه ها، نیاز به ارتقا سطح تفکر برای تشخیص اهمیت پیام ها و روش های رسانه ای برای همراهی جمعیت، از ضروریات زندگی دیجیتال امروز است که باید با اموزش و کسب مهارت بتوان حوزه شناخت افراد را برای درک بهتر بالا برد.

شریفی همچنین درباره هر یک از این موارد، مصادیقی درحوزه اجتماعی به ویژه درجریانات اخیردرسطح جامعه را معرفی کرد. بر اساس برنامه‌ریزی شورای آموزشی دفتر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان رامسر، مراحل بعدی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت بعد از تعیین تمامی مسئولین کانون های موضوع و تخصصی و محلی و براساس برنامه تدوین شده برگزارخواهد شد.

سپس، حسن فیلی دبیرکانون های خدمت رضوی شهرستان با تبریک ماه رجب و ولادت با سعادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمدباقر(ع) خلاصه ای از فعالیت های کانون خدمت رضوی شهرستان در سال های اخیر ارائه داد.

وی مهمترین سرفصلهای فعالیت این دفتر را تشکیل شورای آموزشیِ دفترِ کانون و نقش خطیرآن در برنامه ریزی و اجرای فرایند آموزشی_توجیهی خادمیاران و یاوران رضوی، تعریفِ خادمیاران رضوی و یاوران رضوی، چگونگی فعالیت آن ها در کانون های محلی و موضوعی و تخصصی وشرط استمرارفعالیت آنان ازجمله حضورمستمردرکلاهای آموزشی درطول سال، حضورفعال دریکی از کانون های محلی یا تخصصی وثبت فعالیت آنان درسامانه و تایید مسئولین مربوطه دردفترکانون شهرستان، تعریف کانون های محلی درهرمنطقه با مرکزیت مساجد درهر محل وشرح وظایف آنان، راه اندازی کانون های موضوعی و تخصصی از جمله: سلامت، وقف و نذر(خیرین)، زیارت، نوجوانان و جوانان رضوی، کارآفرینی و اشتغال، بانوان و خانواده، ورزشی، تعلیم و تربیت، حقوقی، مشاوره و مددکاری، علمی، فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی و... سایرکانون ها، فعالیتِ خادمیاران درحوزه های مختلف محرومیت زدایی و توسعه عدالت اجتماعی از جمله ساخت مسکن محرومان، ازدواج، جهیزیه، بهبودمعیشت وبهداشت و درمان گفت: رسیدگی به محرومان برشمرد.

فیلی با اشاره به امضاء تفاهم نامه همکاری میان دفترکانون خدمت رضوی واداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: براین اساس تمامی ظرفیت های دونهاد برای نیل به اهداف معرفی شده به کارگرفته می شود. همچنین درآینده نزدیک جلسه تخصصی مشابه با حضور کارشناسان استانی خادمیاری برگزارخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی