پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در مجموعه 4 جلدی «زمین به من گفت چی گفت؟»؛ 
۱۴۰۱-۱۱-۰۹

به نشر حرف های زیست محیطی «زمین» را برای کودکان منتشر کرد

 مجموعه 4 جلدی «زمین به من گفت چی گفت؟» از سوی به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) ویژه کودکان منتشر شد.

به گزارش آستان نیوز، این مجموعه شامل اشعاری کودکانه در حمایت از محیط زیست است. زهرا موسوی شاعر و نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان در جدیدترین شعرهایش با به کارگیری کلمات و مفاهیم ساده موضوعات عمومی محیط زیست و عوامل خطر ساز زیست محیطى را مد نظر قرار داده است. کودکان در این کتاب با مفهوم محیط زیست و پیامدهای آسیب‌های انسان به محیط زیست آشنا شده و وظایف خود و دیگران در برابر محیط زیست را فرا می‌گیرند. 
شاعر کتاب‌های «زمین به من گفت چی گفت» با استفاده از قالب ترانه‌هاى عامیانه در این اثر از ریتم و فرم یکسان بهره برده است تا مفاهیم به راحتی در ذهن مخاطبان نقش ببندد.
یکی از ویژگی‌های برجسته این آثار استفاده از فرمی جذاب و ساده برای تصویرگری آثار است و فرم ظاهری کتاب و برش‌های متفاوت در صفحه‌ها برای کودکان جذاب است.
مفاهیم 4 جلدی کتاب «زمین به من گفت» را می‌توان به دو دسته جداگانه تقسیم کرد. آسیب‌های انسان‌ها به محیط زیست یک بعد این کتاب است که تاریک و غم انگیز و دوست نداشتنی و تصویر محیط زیست بکر و دست نخورده، که آرامش بخش و رویایی است. تصویرگر این کار، مهرانه جندقی این دو مفهوم را به صورتی جالب با شیوه‌ای خلاقانه هماهنگ با مفهوم اشعار به نمایش درآورده است. 
پیام‌های این کتاب در یک فضای مقایسه به کودک ارائه می شود بدین نحو که وقتی کودک رنگ‌های سرد، اندوه و نازیبایی طبیعت دستکاری شده را در‌کنار تصاویر ‌و رنگ‌های شاد طبیعت بکر قرار می‌دهد، احساس او درگیر‌ این موضوع شده و بهتر آنها‌ را تفهیم می‌کند. نقاط اختلاف و اشتراک تصاویر می‌تواند ذهن او را به چالش کشیده و تصمیم نهایی در این مورد را به او واگذار کند.
این مجموعه شعر کودکانه با عناوین دریا، آلودگى صوتى، حیوانات و آسمان برای گروه سنی ب(7تا9سال) منتشر شده است که هر جلد کتاب‌های این مجموعه در16 صفحه و قطع رحلى کوتاه با قیمت 25 هزار تومان در دسترس کودکان و نوجوانان قرار دارد. در یکی از شعرهای این مجموعه می‌خوانیم: 
«زمین به من گفت
 چی گفت؟ 
تو گوش من گفت
چی گفت؟
 گفت: همه جا پر شده
از ویژ ویژ و فریاد
گوشم فقط صدای
 قُل قلُ چشمه می‌خواهد
 نه ویژ ویژ نه دیس دیس
 جان زمین، یه کم هیس»
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب و یا مشاهده سایر آثار این انتشارات می‌توانند به فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در مشهد و سراسر کشور و یا سایت فروش اینترنتی کتاب این انتشارات به آدرس www.behnashr.com مراجعه کنند. یا پیام درخواست کتاب را به شماره 09027652008 پیامک کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی