پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۱۱

به نشر روایت افسانه‌هایی از ادبیات کهن ایرانی را در کتاب «همیشه قصه‌ای هست» منتشر کرد

کتاب «همیشه قصه‌ای هست» روایت قصه‌ها و افسانه‌هایی از ادبیات کهن و عامیانه ایرانی است که به تازگی از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، چاپ سوم آن منتشر شده است.

به گزارش آستان‌نیوز، «همیشه قصه‌ای هست» مجموعه‌ای از داستان‌های کهن و آموزنده را در خود جای داده است. کتابی مصور از قصه‌ها و افسانه‌های قدیمی و عامیانه که در قطع جیبی و جلد سخت در سال 1399 منتشر شده و در حال حاضر چاپ سوم آن در دسترس نوجوانان علاقه‌مند به قصه و حکایت به ویژه دوست‌داران ادبیات عامیانه قرار دارد.

محمد میرکیانی در این کتاب، با هدف زنده نگهداشتن تالیفات قدیمی و حکایات گذشتگان، دارابودن قیمت مناسب و قابل استفاده برای عموم، جمع‌آوری داستان‌های حکمت آموز برای دانش آموزان و انتشار کتابی قابل قیاس و رقابت با آثار مشابه خارجی، قصه‌ها و افسانه‌هایی از ادبیات کهن و عامیانه مردم ایران زمین را به زبانی ساده و شیرین برای نوجوانان بازنویسی کرده است.

کتاب پیش رو که عنوان کتاب سال برگزیده برای نوجوانان را به خود اختصاص داده با استناد به ادبیات کهن و کتاب‌های قدیمی در تلاش است با روایت 25 داستان مجزا و متفاوت برای هر نوع سلیقه و مخاطبی، نوجوانان را با افسانه‌های گذشتگان آشتی دهد. انتخاب ماجراهای پندآموز از میان حکایات قدیمی برای نوجوانان وجه مثبت کتاب است. داستان رسم جوانمردی، سفر دوبرادر یا حکایت رسم دوستی تنها چند حکایت کوتاه اما پرمحتوای این کتاب است که به صورت کوتاه و خلاصه برای نوجوانان منتشر شده است.

میرکیانی در مقدمه کتاب می‌گوید: «از سال‌ها پيش، زمانی كه قديمی‌ها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، با مهربانی و آهنگ خوش، براى بچه‌ها قصه می‌گفتند، خوب می‌دانستند اگر قرار است حرف دلنشينی بزنند و به آنها نكته‌اى بياموزند، هميشه قصه‌اى هست؛ چون سرزمين ما ايران، سرزمين قصه‌هاست. بچه‌ها هم با شنيدن اين قصه‌ها شاد و سرگرم می‌شدند و نکته‌های اخلاقی و تربیتی را می‌آموختند و لحظه‌هاى كودكی و نوجوانی را با خاطره‌هاى به‌يادماندنی پشت سر می‌گذاشتند. شما هم اگر دوست داريد در آينده خيلی نزديک حرفی براى گفتن داشته باشيد، مجموعه هميشه قصه‌اى هست را با صبر و حوصله بخوانيد تا هم از خواندن قصه‌ها و حكايت‌ها و افسانه‌هاى آن لذت ببريد و هم در آینده نزدیک برای بچه های خود قصه‌هایی آموزنده برای گفتن داشته باشید.»

 این کتاب با تصویرگری محمد حسین صلواتیان در 544 صفحه و قطع جیبی و جلد سخت همراه با تصاویر متنوع سیاه و سپید با شیوه جدید تصویرگری برای نوجوانان منتشر شده است.

محمد میرکیانی نویسنده فعال ادبیات کودک و نوجوان که بیشتر مطالعات و فعالیت‌های او در زمینه ادبیات، به خصوص ادبیات کهن،‌ تاریخ، روان‌شناسی و شعر است. تاکنون نزدیک به 80 کتاب منتشر کرده است. مجموعه 10 جلدی «قصه ما مثل شد»، «داستان‌های بی‌دانه» و مجموعه 5 جلدی «حکایت‌های کمال» از جمله آثار منتشر شده او در انتشارات به‌نشر است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در مشهد و سراسر کشور و یا سایت فروش اینترنتی کتاب این انتشارات به آدرس www.behnashr.com مراجعه کنند و یا پیام درخواست کتاب را به شماره 09027652008 پیامک کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی