پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۱۲

دست‌بافته‌های رضوی روانه حرم حضرت معصومه(س) می‌شوند

فرش‌هایی که توسط شرکت فرش آستان قدس رضوی بافته شده‌اند، به زودی برای مفروش شدن حرم مطهر حضرت معصومه(س) روانه قم خواهند شد.

دکتر حمید کارگر مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: بافت فرش‌های ویژه حرم حضرت معصومه(س) که مساحتی بیش از هزار و 600 مترمربع را شامل می‌شود، به مراحل انتهایی رسیده است و پس از عملیات تکمیلی به قم ارسال خواهد شد.

او ادامه داد: با مساعدت تولیت آستان قدس رضوی، سفارش بافت این فرش‌ها برای اهدا به آستانه مقدسه قم به شرکت فرش آستان قدس رضوی داده شد که فرایند بافت حدود 2 سال به طول انجامید.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی با بیان این‌که طرح، نقشه و رنگ فرش‌ها با نظر متولیان و کارشناسان حرم حضرت معصومه(س) تعیین شده است، گفت: این فرش‌ها در رجشمار 30 و در اندازه‌های مورد نیاز رواق‌ها بافته شده است.

وی ادامه داد: فرایند بافت این فرش‌ها که با استفاده از الیاف پشمی باکیفیت و انجام رنگرزی گیاهی از نیمه دوم سال 1399 آغاز شده، در چند مرحله مورد ارزیابی و بازدید نمایندگان حرم حضرت معصومه(س) قرار گرفته است.

کارگر درباره محل بافت فرش‌ها گفت: مراحل رنگرزی، چله‌کشی، بافت و پرداخت این فرش‌ها در دو کارگاه متمرکز شرکت فرش آستان قدس رضوی در شهرهای مشهد و کاشمر انجام شده و پس از انجام عملیات تکمیلی آماده ارسال به قم است.

او آذین یافتن اعتاب مقدسه و اماکن متبرکه به دستبافته‌های اصیل ایرانی را زیبنده شأن و منزلت این اماکن دانست و افزود: این امر از یک سو به ایجاد و حفظ اشتغال در هنر و صنعت فرش دستباف ایران کمک می‌کند و از سوی دیگر موجب بهره‌مندی زائران از دستبافته‌هایی اصیل و ارزشمند می‌شود.

گفتنی است شرکت فرش آستان قدس رضوی با داشتن مجتمع متمرکز تولید فرش دستباف و ایجاد اشتغال برای بیش از 500 نفر قالیباف، یکی از تولیدکنندگان مطرح فرش‌های بزرگ‌پارچه در کشور به‌شمار می‌رود که برای دریافت انواع سفارش‌های تولید فرش آمادگی دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی