پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۱۲

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

برگزاری آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، اگرچه به یک رویداد خبری معمول همچون سایر نشست‎ها و آیین‌ها شبیه بود اما روایت اصلی ماجرا حاکی از آن است که این تفاهم‌نامه شاید حتی به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ ارائه و تدریس مبانی تربیت‌بدنی در دانشگاه‌ها باشد.

به گزارش آستاننیوز، براساس سندهایی که به دست علیرضا تاجفیروز مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی و محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امضا و میان طرفین مبادله شد، مقرر شد تا بنیاد کرامت رضوی با در نظر گرفتن بسته تخفیفی مشخصی، به استقبال حضور 35 هزار دانشجو، استاد و کارمند دانشگاه آزاد مشهد در اماکن ورزشی خود برود.

مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی استان قدس رضوی در این باره تأکید کرد که زیرساخت‌های ورزشی بنیاد کرامت، ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که می‌تواند در کنار دانشگاه بایستد و در مسیر تربیت جویندگان دانش، نقش خود را به‌عنوان یک نهاد تأثیرگذار در ورزش استان ایفا کند.

وی افزود: به‌عنوان یک «بسته دانشجویی»، از نخستین روز اسفند 1401 تا آخرین روز اسفند 1402 و به مدت 13 ماه، مجتمع‌های آبی با 20 درصد تخفیف و کلاس‌های آموزشی با 10 درصد تخفیف، آماده استفاده کارمندان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه هستند.

 

یک گام به سوی تحول در ارائه درس تربیت‌بدنی

حتی اگر مفاد تفاهم‌نامه، محدود به همین بخش هم می‌بود، باید این نشست مشترک را حائز اهمیت بسیار می‌دانستیم. با این حال، این تفاهم‌نامه یک پیوست دیگر هم دارد و علاوه بر بسته دانشجویی، در «بسته دانشگاهی» هم خدمات ویژه‌ای را به جامعه دانشگاهیان استان پیشنهاد می‌دهد. علیرضا تاجفیروز در این باره  اظهارکرد: در این بسته، قرار شده تا پس از بررسی‌های دو طرف و در صورت تفاهم طرفین، ظرفیت کلاس‌های تئوری و عملی تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی در اختیار کلاس‌های تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی قرار بگیرد.

بر این اساس، در صورتی که بنیاد کرامت رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی در فاز دوم اجرای مفاد این تفاهم‌نامه پای‌کار بیایند، زیرساخت‌های ورزشی آستان قدس به کلاس‌های درس دانشگاهیان در دروس مختلف تربیت‌بدنی تبدیل خواهد شد؛ موضوعی که می‌تواند با الگوگیری سایر دانشگاه‌ها، تحولی در نظام ارائه مبانی و سرفصل‌های این درس ایجاد کند و شرایطی را فراهم کند تا بر پایه امکانات باکیفیت آستان قدس، مفاهیم علمی موردنظر با بازدهی و تأثیر بیشتری به دانشجویان ارائه شوند. اینجا بود که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم پس از امضای این تفاهم‌نامه، ابراز امیدواری کرد که این سند بتواند کمبودهای متعدد در حوزه تجهیزات و اماکن ورزشی دانشگاه آزاد را بهبود ببخشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

افطار تولیت آستان قدس رضوی در جمع نیروهای خدمات عمومی حرم امام رضا(ع)
تولیت آستان قدس رضوی در جمع نیروهای خدمات عمومی حرم مطهر امام رضا(ع) حضور یافت و ضمن تقدیر از تلاش‎های آنان در حفظ…

تلویزیون اینترنتی