پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۱۲

ارسال آخرین محموله از پروژه ساخت ملزومات چوبی حرم مطهر امام علي(ع) تا پایان سال

شرکت آرایه‌های معماری رضوی که از سال 1394 به عنوان پیمانکار، تامین سازه‌هاي چوبي مورد نياز در طرح توسعه حرم مطهر امام علي علیه‌السلام را برعهده داشته، قرار است تا پایان امسال آخرین محموله از قطعات درب‌ها و پنجره‌های این شبستان را به نجف اشرف ارسال کند.

به گزارش آستان نیوز، به دنبال آغاز طرح توسعه حرم مطهر امام علي علیه‌السلام مزين به نام صحن و شبستان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در سال 1389 توسط ستاد بازسازي عتبات عاليات ايران، شرکت آرایه‌های معماری رضوی در قالب قراردادی به عنوان پیمانکار ساخت تمامی درب‌ها و پنجره‌هاي این پروژه انتخاب شد.

عمليات اصلي ساخت این درب‌ها و پنجره‌ها که در مجموع ۳9۰۰ مترمربع می‌شود، در كارخانه صنايع چوب شركت آرایه‌های معماری رضوی صورت گرفته و ملزومات ساخته شده تاکنون با حدود ۲۵ تريلي به محل پروژه ارسال و نصب شده است.

 

پیشرفت 95 درصدی ساخت ملزومات چوبی صحن حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها

سید احمد علویون مدیرعامل شرکت آرایه‌های معماری رضوی با اشاره به بازدید دکتر سید مهدی سدیدی رئيس بنياد بهره‌وري موقوفات آستان قدس رضوي از روند اجرايي پروژه تامین ملزومات چوبی صحن حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در نجف اشرف اظهار کرد: در حال حاضر مراحل ساخت، رنگ‌آميزي و نصب درب‌ها و پنجره‌ها بيش از ۹۵ درصد پيشرفت داشته و تا پايان سال جاري به اتمام خواهد رسید.

او ادامه داد: در ساخت اين درب‌ها و پنجره‌ها از چوب ساج طلايي برمه كه بهترين گونه چوب جهان به‌حساب می‌آید، استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت آرایه‌های معماری رضوی با اشاره به بهره‌گیری از انواع هنرهاي ايراني-اسلامي صنعت چوب در این پروژه گفت: گره‌چيني چوب، گره‌چینی با شيشه‌هاي رنگي، ارسی، منبت‌كاري و... از جمله این هنرها به‌شمار می‌رود.

او ادامه داد: این شرکت در تمامی پروژه‌هایی که تاکنون به عنوان پیمانکار اجرا کرده، از بهترین مواد اولیه استفاده کرده است، در این پروژه برای خريد چوب، شيشه و يراق‌آلات مورد نياز ساخت درب‌ها و پنجره‌ها تاکنون حدود ۲۸ ميليارد تومان هزينه شده است.

علویون درباره طرح توسعه حرم مطهر امام علي علیه‌السلام گفت: این طرح ۲۲۰ هزار مترمربع زيربنا دارد و شامل شبستان‌ها، رواق‌ها و فضاهای زیارتی، موزه، كتابخانه، مهمانسرا، رستوران و ساختمان اداري و فرهنگي است که در طراحي و معماري این پروژه، از هنر و معماري اصيل ايراني بهره گرفته شده است.

او افزود: با تكميل اين پروژه که ظرفيت پذيرش ۱۰۰ هزار زائر را دارد، فضاي حرم امام علي علیه‌السلام به حدود ۲۰ برابر توسعه خواهد یافت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

افطار تولیت آستان قدس رضوی در جمع نیروهای خدمات عمومی حرم امام رضا(ع)
تولیت آستان قدس رضوی در جمع نیروهای خدمات عمومی حرم مطهر امام رضا(ع) حضور یافت و ضمن تقدیر از تلاش‎های آنان در حفظ…

تلویزیون اینترنتی