پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در نشست بررسی نقش استادان در جهت دهی فکری دانشجویان در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) بررسی شد
۱۴۰۱-۱۱-۱۳

ویژگی های استاد دانشگاه تراز انقلاب اسلامی چیست؟

به همت دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) نقش اساتید دانشگاه در جهت دهي فكري و شخصيتي دانشجويان، بررسی شد.

به گزارش آستان‌نیوز، دكتر حسن اسلاميان، فوق دكتراي تعليم و تربيت و مدرس دانشگاه، در نشست «تاملي بر نقش استادان دانشگاه در جهت دهي فكري و شخصيتي دانشجويان؛ گامي در مسير تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي»  كه به همت معاونت فرهنگي و دانشجويي دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، به تبيين برخي از آرمان‎هاي انقلاب اسلامي كه ناظر بر رسالت‌ها و ماموريت‌هاي نظام آموزش عالي هستند پرداخت.
وی برخورداري از توانمندي هاي حرفه اي در حوزه تخصصي و توانمندي در آموزش اثربخش، مسئوليت‌پذيري و تعهد به رسالت‌ها و ماموريت‌هاي نظام آموزش عالي و دانشگاه محل خدمت با برنامه‌ريزي و اقدامات لازم جهت تحقق اهداف گام دوم انقلاب، متناسب با حوزه تخصصي و قلمرو مطالعاتي خود، برخورداري از دانش و مهارت‌هاي ارتباط و تعامل، سواد رسانه، مخاطب شناسي  و... را برخی از ويژگي‌هاي استاد تراز انقلاب برشمرد.
اسلامیان ادامه داد: در مقاطعي كه حاكميت و جامعه با چالش‌ها، مشكلات يا بحران‌هاي اجتماعي، سياسي و امنيتي مواجه می‌شود، از استادان دانشگاه انتظار مي‌رود با نگاه نخبگاني به مثابه فرمانده ميدان تعليم و تربيت و افسر جنگ نرم (با استناد به ديدگاه مقام معظم رهبري)، هوشمندانه و شجاعانه وارد ميدان شوند و به سهم خود در ايجاد آرامش در جامعه، مراقبت از سرمايه هاي اجتماعي و دفاع از منافع ملي و نظام، نقش آفريني كنند. 
وی افزود: در حوادث اخير، عملكرد بخش قابل توجهي از جامعه نخبگاني دانشگاهي، قابل دفاع نبوده است. عده‌اي سكوت كردند و عده‌اي از روش هاي اشتباه براي دفاع از نظام و منافع ملي استفاده كردند، عده قليلي نیز با آشوب‌ها همراهي كردند. از همین رو لازم است اين ضعف‌ها از طريق اقدامات فرهنگي و تربيتي در دانشگاه‌ها جبران شود.
به گفته این مدرس دانشگاه ما به عنوان استادان دانشگاه، بايد مطالبه كننده اين موضوع باشيم كه مجموعه صدا و سيما، فرصتي براي شنيدن صداي جامعه دانشگاهي فراهم آورد، در چنين شرايطي مي‌توانيم اميدوار باشيم كه كميت و كيفيت اثرگذاري استادان دانشگاه بر افكار، انديشه‌ها و سبك زندگي دانشجويان، ارتقا پيدا كند.
اسلاميان همچنين در در انتهاي سخنان خود، فناوري‌هاي جديد از جمله متاورس را كه موجب مجازي‌سازي زندگي مي شود به عنوان يكي از تهديدهاي زندگي اجتماعي ذكر و بر ضرورت آشنايي استادان دانشگاه با اين فناوري ها و تبيين صحيح آن براي دانشجويان تاكيد كرد.
شایان ذکر است، در بخش پاياني اين جلسه، حاضران به طرح سوالات و ديدگاه هاي خود در خصوص نحوه پاسخگويي به شبهات و ابهامات نسل جديد و جوانان دانشجو پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی