پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۱۴

دومین شماره از ماهنامه اختصاصی «آستان کتاب رضوی» منتشر شد

دومین شماره از ماهنامه «آستان کتاب رضوی» ویژه بهمن 1401 به مدیرمسئولی حسین سعیدی و سردبیری عطیه هراتی‌مطلق در به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد. 

به گزارش آستان‌نیوز، «آستان کتاب رضوی» ماهنامه‌ اختصاصی انتشارات به‌نشر است که در بخش‌های مختلف و متنوع کتاب رضوی، پرونده بررسی چرخه فروش کتاب در ایران، ماه نشر، ادبیات دینی، کتاب روی میز و اخبار به‌نشر و فروشگاه گردی، علاوه بر انعکاس فعالیت‌های حوزه نشر آستان قدس رضوی، درباره کتاب، کتابفروشی و مسائل پیرامون آن با مخاطبین خود گفت‌وگو می‌کند.
«در هوای بهمن »یادداشت اختصاصی عطیه هراتی مطلق سردبیر ماهنامه اختصاصی آستان کتاب رضوی است که به برزگداشت مقام زنده یاد سعید تشکری نویسنده فعال رضوی پرداخته که با فرارسیدن ماه بهمن یک سال از آسمانی شدنش می‌گذرد و ادامه به  تولید کتاب انتشارات به‌نشر در موضوع انقلاب اسلامی گریزی می‌زند.
در بخش آستان کتاب رضوی به طور ویژه کتاب «چشمه‌های بهشت» اثر محمد هادی زاهدی همراه با یادداشت اختصاصی نویسنده کتاب معرفی می‌شود که در این یادداشت مهسا پایسته فعال حوزه کتاب به بیان ویژگی‌های کتاب «چشمه‌های بهشت» می‌پردازد و معتقد است کتاب «چشمه های بهشت» صرفا ذکر روایات حضرت رضا(ع) و یا تاریخ زندگی ایشان نیست؛ بلکه به صورت دسته بندی شده و منظم آموزه‌های ایشان در زمینه توحید، نبوت، امامت و سایر مباحث کلامی به تفضیل آمده است. 
هم چنین در این بخش نیز یادداشت امیر جلیلی نژاد (روزنامه‌نگار ) آمده است که کتاب «چشمه‌های بهشت» را ترجمه‌ای موفق از «عیون اخبر الرضا» عنوان می‌کند که به زبان روزآمد و ساده برای نسل جدید تدوین و ترجمه شده است.
«پرونده‌ای برای بررسی چرخه فروش کتاب در ایران» بخش ویژه ماهنامه آستان کتاب رضوی است که به بیان چرخه توزیع و فروش کتاب در ایران می‌پردازد که یکی از موضوعات بحث برانگیز صنعت نشر است.
در این بخش یادداشت «چه کسی کتاب مرا فروخته است؟»، «رقابت در درصد»، «همه، همه کار می‌کنند»ف «این چرخه معیوب است» و «پخش اختصاصی نداریم» به ترتیب نظرات عطیه هراتی مطلق، دکتر مهدی فقیهی نژاد رئیس هیات مدیره و عضو  هیات امنای انجمن کتابفروشان خوشه و مسئول موسسه فرهنگی کتاب فردا ، حجت جوان مدیر پخش صنایع فرهنگی ابروبن، محمد شاملو مدیر کتابفروشی نهال اراک و سید وحید مداح مدیر گروه انتشاراتی شهر کتابخون درباره زمینه چرخه فروش کتاب در ایران بررسی می‌شود. 
«ماه نشر» نیز عنوان بخش دیگری از نشریه آستان کتاب رضوی است که مخاطبان را با تازه‌های نشر  و پر فروش های انتشارات به‌نشر  آشنا می‌کند.
«معیارهای اثربخشی ادبیات دینی کودک و نوجوان»، یادداشت اختصاصی دکتر مهدی فردوسی مشهدی در باب معنای اثر بخشی ادبیات دینی  و رویکردهای خلق آثار ادبیات دینی و ... است و «کاتب کنج گوهرشاد» یاداشتی از دکتر مهدی سیم ریز مدیر تولید انتشارات به‌نشر و محمداسماعیل حاجی علیان نویسنده دربزرگداشت زنده‌یاد سعید تشکری است؛ نویسنده‌ای که بیشتر آثارش رضوی بود یا رنگ و بوی امام رضایی داشت. 
در بخش کتاب روی میز، داستان پرپیچ و خم تولد «یک روایت معتبر» از آثار خواندنی به‌نشر در موضوع انقلاب اسلامی در مصاحبه اختصاصی با مهران عباسی نویسنده و دبیر این مجموعه بیان می‌شود. کاش پشیمان نشویم  نیز یادداشتی از میثم رشیدی مهرآبادی  نویسنده و روزنامه نگار درباره مجموعه یک روایت معتبر است.
«تاجیکم و همنوا با فارسی گردیده‌ام» گزارشی از غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاجیکستان است که به قلم سید محمد علی حامد رضوی نوشته شده است. 
علاقه‌مندان برای دریافت نسخه دیجیتال ماهنامه «آستان کتاب رضوی» می‌توانند به سایت فروش اینترنتی کتاب به‌نشر به آدرس www.behnashr.com مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی