پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت خادمیاران سلامت سیستان و بلوچستان؛
۱۴۰۱-۱۱-۱۲

بیمارستان تنفسی سینا زابل مجهز به دستگاه نبو لایزر و بلاد گاز شد

به همت خادمیاران کانون سلامت خدمت رضوی با اهدای دستگاه نبو لایزر و بلاد گاز به بیمارستان سینا بخش تنفسی این بیمارستان تجهیز شد.

به گزارش آستان نیوز از سیستان و بلوچستان غلام عبدی مسئول کانون خدمت رضوی سلامت استان گفت: با وجود وزش بادهای ۱۲۰ روزه مردم منطقه سیستان علاوه بر بیماری کرونا، بیماری های حاد تنفسی را هم بر دوش می کشند، که طی بازدید به عمل آمده از بیمارستان سینا شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان متاسفانه مشاهده کردیم این بیمارستان با کمبود دستگاه های مختلف مواجه است. 
وی افزود: کانون خدمت سلامت رضوی استان با هماهنگی خادمیاران و خیرین حوزه سلامت جهت برآورده شدن نیازهای بیمارستان، به خصوص بخش بستری تنفسی بر آن شد تا بخشی از تجهیزات پزشکی را فراهم کند. 
این مقام مسئول افزود: خیرین و خادمیاران سلامت و خادمیاران در این زمینه اقدام به خرید و ارسال یک دستگاه دستگاه نبو لایزر و یک دستگاه بلاد گاز با متعلقات آن برای بخش بیماران حاد تنفسی بیمارستان سینا نمودند. 
عبدی در پایان با اشاره به این که اقلام جهت بهره برداری تحویل بیمارستان سینا شهر زابل شده است گفت: جهت این امر جمعا مبلغ ۱ میلیارد و ۳۵۷ میلیون ریال (۸۵۱ میلیون ریال نبو لایزر و ۵۰۶ میلیون ریال برای خرید بلاد گاز) هزینه گردیده که از محل کمک های مالی خیرین و خادمیاران حوزه سلامت مدیریت کانون های خدمت رضوی تامین گردیده است.
گفتنی است دستگاه نبولایزر به این صورت است که با عبور هوای تحت فشار قرار گرفته که از لوله ی دستگاه و ایجاد یک فشار منفی، دارویی که به صورت مایع است تبخیر نموده و از طریق یک ماسک مخصوص به دستگاه تنفسی و ریه ی بیمار می رساند و دستگاه بلاد گاز خون جهت اندازه گیری فشار اکسیژن-دی اکسید کربن-منوکسید کربن و نیتروژن در خون استفاده می شود. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی