پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۱۳

برپایی اولین همایش کانون تخصصی علمی همزمان با میلاد مولود کعبه در کرج

همزمان با جشن میلاد حضرت امیرالمومنین(ع)، اولین گردهمایی خادمیاران کانون تخصصی علمی رضوی استان البرز برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از البرز؛ صبح امروز همزمان با جشن میلاد حضرت امیرالمومنین(ع)، اولین گردهمایی خادمیاران کانون تخصصی علمی رضوی استان برگزار شد. 

در این مراسم که اعضای علمی مراکز پژوهشی، اساتید دانشگاهی، پژوهشگران و طلاب حوزه‌های علمیه و مراکز علمی مرتبط در استان البرز حضور داشتند، برنامه‌های کلی کانون تخصصی علمی تشریح و بیان گردید.

مصطفایی؛ جانشین مسئول کانون‌های خدمت رضوی ضمن تبریک ایام و عرض خوشامدگویی خدمت حضار، توضیح مختصری در مورد سیستم جذب خادمیاران رضوی آستان قدس رضوی و دبیرخانه استان البرز از ابتدا تا امروز بیان کرد.

وی اظهار داشت: در استان البرز ۷ هزار خادمیار رضوی داریم که در قالب ۴۰ کانون تخصصی و عمومی در حال فعالیت هستند و می‌بایست برنامه‌های کانون‌ها منسجم و منظم اجرا گردد تا نتیجه مطلوب قابل ارائه‌ای به افکار عمومی و آستان قدس رضوی در دست داشته باشیم.

در ادامه برنامه، حجه الاسلام میلانی‌نژاد ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: دهه‌فجر گره‌گشا در کار ملت ایران بود و ما را از فلاکت و سختی‌های دوران گذشته نجات بخشید. 

وی افزود: حضرت امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب با فداکاری و جان‌فشانی توانستند ملت ایران را به سربلندی، پیشرفت و عزت برسانند.

حجه الاسلام میلانی نژاد ضمن تبریک میلاد حضرت امام جواد(ع)  گفت: شبهات و بحث مانند دوران ما در زمان امامت ایشان بسیار زیاد بود و ایشان پاسخ‌گوی تمامی شبهات در سطح جامعه بودند. 

وی افزود: خداوند در سوره‌های نحل و انبیاء می‌فرماید که هرچه نمی‌دانید از اهل ذکر بپرسید و دین و اساس آن را از اهلش سوال کنید و پیامبر اکرم(ص) در توضیح این آیات فرمودند که منظور از آیه من، علی، فاطمه، حسن و حسین هستند و مسائل دینتان را از ما بپرسید.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در این دوران اساتید و افرادی که تخصصی ندارند در هر موردی اظهارنظر و صحبت می‌کنند و جوانان را به سمتی که خودشان می‌خواهند هدایت می‌کنند، پس باید با روشنگری ‌و هدایت صحیح مراقب اذهان جوانان و مردم باشیم.

وی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به ظلم و غارت‌های دوران پهلوی بیان داشت: رژیم پهلوی سرمایه این ملت را غارت کرد و تمام آن را با خودشان از کشور خارج نمودند و هنوز هم در حال مصرفش هستند و تمام نمی‌شود. حکومت پهلوی حتی از تامین آب آشامیدنی برای مردم ایران مضایقه می‌کرد در حالی که در آن دوران ۳ میلیارد برای لوله‌کشی و آبرسانی شهر لندن به انگلستان کمک مالی کرد!

پس از سخنان حجه‌الاسلام میلانی‌نژاد و بعد از مولودی خوانی برای میلاد مبارک حضرت امیرالمومنین(ع)، خوش‌باور مسئول کانون تخصصی علمی خادمیاران رضوی البرز، ضمن توضیح برنامه‌های کانون اظهار داشت: اساسنامه کانون علمی تدوین شده و شرح وظایف اعضای شوراهای تحت مجموعه کانون مشخص شده و در گروه مجازی کانون تخصصی قرار داده شده است. ما در کانون علمی سه جامعه هدف پیش رو داریم که شامل خادمیاران عضو، تمام خادمیاران رضوی و مخدومین است و باید برای هر سه حوزه برنامه‌های مناسب و قابل اجرا داشته باشیم. 

وی افزود: هدف بزرگ و اصلی ما رساندن خادمیاران به سطح "خادمیار تراز" می‌باشد که با تشکیل و اجرای برنامه‌های آموزشی به صورت حضوری و مجازی امیدواریم به این هدف دست پیدا کنیم.

وی در پایان بیان داشت: برنامه هیئت ماهانه ویژه اساتید به زودی اجرا خواهد شد که این جلسات با موضوع اخلاق و تفسیر در مساجد دانشگاهی برگزار می‌گردد.

در انتهای مراسم شوراهای زیرمجموعه کانون تخصصی علمی ضمن توضیح شرح وظایف هر گروه به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی