پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۱۴

حرم مطهر رضوی در شب میلاد مولی الموحدین(ع) نورباران بود

حرم مطهر رضوی در شب میلاد مولی الموحدین امیرالمومنین(ع) غرق در نور و شادمانی بود.

به گزارش آستان نیوز، در شب میلاد پر نور و سرور حضرت امیرالمومنین علی(ع) رهروان راه ولایت و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت با حضور در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک این میلاد فرخنده و مسعود در ویژه برنامه‌ای که به همین مناسبت در حرم مطهر رضوی برگزار شد، حضور بهم رساندند. 

مراسم جشن میلاد مولود کعبه در حرم مطهر رضوی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با مدیحه سرایی ذاکران آل الله کاظم غلامشاهی، سید محمود علوی و جعفر ملائکه آغاز شد. 

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در این مراسم به بیان برخی از فضایل امیرالمومنین(ع) پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) یگانه مولود کعبه است و در هنگام ولادت این مولود پاک خانه کعبه شکافته شد که این واقعه برای تولد احدی اتفاق نیفتاده و مختص امیرالمومنین(ع) است. 

وی تصریح کرد: فضایل و مناقب امیرالمومنین(ع) بی‌شمار است و پیامبر اکرم(ص) بارها در مورد فضایل این امام همام سخن گفته‌اند و از ایشان به عنوان برادر، وزیر، وصی، وارث و خلیفه خود نام بردند. 

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: پیامبر اکرم(ص) در بسیاری از محافل عمومی همچون واقعه غدیر و همچنین محافل خصوصی مانند روزی که اقوام و خویشان خود را برای دعوت به اسلام دعوت کرده بودند، از امیرالمومنین(ع) به عنوان تنها کسی که شایستگی جانشینی او را دارد یاد کرده است. 

وی عنوان کرد: خداوند وجود مقدس امیرالمومنین(ع) را در روز سیزده رجب به بشریت هدیه کرد و پیروان راه حقیقت با تمسک به این امام بزرگوار و سیره زندگی ایشان می‌توانند بر صراط مستقیم گام بردارند و به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنند. 

مراسم جشن یگانه مولود کعبه بعد از سخنرانی حجت الاسلام رحیمیان با دکلمه خوانی سلمان رحیمیان و اجرای سرود گروه گلدسته‌های حرم ادامه پیدا کرد. 

پایان بخش این مراسم تقدیر از خانواده شهید امنیت؛ سید روح الله عجمیان بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی