پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۱۳

جشن عبادت چهارمین نسل انقلاب از مدرسه امام رضا(ع) / رسیدن به جایی بالاتر از فرشته‌ها

مراسم جشن تکلیف و عبادت دانش آموزان دختر تازه‌مکلف دهه نودی مدارس امام رضا(ع) در آیینی همراه با برنامه های متنوع برگزار شد.

 به گزارش آستان نیوز، روزهای آغاز دهه فجر است و یکی از روزهای به یادماندنی عمر دانش آموزان 9 ساله ابتدایی امام رضا(ع) واحد 5و17 تا جشن عبادت‌شان همزمان با جشن پیروزی انقلاب اسلامی خاطره‌انگیزتر شود. 
اولین نمازِ سن تکیف‌شان را پشت سر امام جماعت اقامه کردند و بعد از آن در جشنی با شکوه همراه والدین خود شرکت کردند که هم مهمان و هم میزبان مراسم خودشان بودند. دخترها در قامت سفید چادر نماز، دسته‌دسته روی سن می‌رفتند و از صلوات خاصه حضرت رضا(ع) تا سلام فرمانده و سرودهای انقلابی را سر دادند.  


بهترین فرصت برای تربیت معنوی
سیدمحمدصادق علی پرست مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی ضمن تبریک آغاز چهل و چهارمین سالگر پیروزی انقلاب اسلامی و نیز ورود دختران دانش آموز مدرسه دخترانه امام رضا(ع) به سن تکلیف، اظهار کرد: جشن عبادت فرصت خاصی برای دختران ماست چرا که از امروز جزء بندگان خاص خدا می‌شوند. 
وی اضافه کرد: امروز موجی از برپایی جشن عبادت در کشورمان راه افتاده، به این دلیل که  اهمیت این برهه خاص سنی را بیشتر از همیشه در تربیت دینی و معنوی دختران‌مان درک کرده‌ایم. چون جبهه دشمن فهمیده، کشورمان را اعتقادات نگه داشته و نه جنگ، نه حصر اقتصادی و نه هیچ توطئه دیگری مردم ما را از پا درنمی‌آورد پس به عرصه دین حمله کردند.
علی پرست ضمن تاکید بر حفظ حجاب و اعتقاد در خانواده جهت اثرگذاری برفرزندان افزود: پدر و مادر باید به ارزش‌ها‌ی بنیادین اسلامی چون حجاب و عفاف ارزش قائل شوند برای حفظ و تقویت آن با صرف وقت و توجه سرمایه‌گذاری کنند.
 

پای حجاب خودتان بایستید
وی سپس خطاب به دختران دانش آموز گفت: از امروز نگاه هستی به شما فرق می‌کند. این چادر سفید یک یادگار است که پیش از این نبود.‌ خدا به پیامبرش فرمود، خود را بپوشانند. این توصیه خدا به بندگان خاص اوست. شما دختران مسلمان و شیعه هستید و الگوی‌تان حضرت فاطمه زهرا(ع) است که اسوه پاکی و عفاف هستند. 
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در ادامه بیان کرد: از امروز وقتی خداوند متعال می فرماید:«بندگان من»، شما هم مشمول نگاه و توجه او هستید. از امروز، چادر را روی سرتان حفظ کنید، پای حجاب خودتان بایستید.‌
 

جایی بالاتر از فرشته‌ها
سیده طیبه حسینی مدیر واحد 5و17 امام رضا(ع) نیز در بخشی از این مراسم با بیان اینکه رسیدن به سن تکلیف به معنای شناخت خود، خدا و اهل بیت(ع) است، ابراز کرد: سن تکلیف یعنی بزرگتر و بالغ‌تر از روزهای قبل عمرتان هستید. 
او به دختران دانش آموز مدرسه خود توصیه کرد: شما خانم بودید، از امروز خانم‌تر شدید. از این سن باید به دستورات الهی توجه داشته باشید، به‌خصوص مراقب انجام واجباتی مثل نماز و حفظ حجاب‌تان باشید. حالا به جایگاهی بالاتر از فرشته‌ها رسیدید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی