پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

گفتگو با خادمان حرم رضوی به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر
۱۴۰۱-۱۱-۱۵

پدری زیر سایه ثامن الحجج(ع) 

زمین شکوه از تو می‌گیرد و زمان مفتخر است که اسوه تمام دقایق و ساعت‌ها و سال‌هایش، تو بوده‌ای. خاک درت طوطیای چشم است و هرآن‌کس که مست انگور ضریح تو شد چشم بپوشد از ساغرهای بهشتی.

به گزارش آستان نیوز، تو خود نور جهانی، نه این‌که جهان بی‌وجود تو حتی بارقه‌ای از خود داشته باشد که هر چه نور است، تلألؤ از نگاه تو گرفته است و پس از تو یازده بارقة نور در هستی به یادگار مانده‌اند. 
اینجا، قدم‌به‌قدم در حریم هشتمین آفتاب هدایت، به یمن رسیدن قدم‌های کبریایی تو زمین چلچراغ می‌شود از شادی و کبوتر از شعف بر پهنای آسمان پر می‌گیرد.
در حریم «علی بن موسی» یاد ایوان نجف که می‌افتیم و حلقه اشکی که از چشمانمان فرو می‌ریزد؛ دُر می‌شود. شبیه در نجف؛ زیرا هر کس تو در دلش هستی قطره‌ای جز دُر خالص از چشمانش نخواهد چکید که اسم تو تمام زنگارهای قلوب را می‌زداید. 
 

خادمی که افتخارش خدمت است


خادمی که افتخارش خدمت است
وقتی نام پدر که آینه‌دار محبت و مأمن خانواده است با عشق و ارادت به امام مهر و مهربانی علی ابن موسی الرضا(ع) گره می‌خورد و تجلی پر مهری می‌شود که زبان هم از عهده شکر این نعمت بر نمی‌آید. 
به میان جمعی از خادمانی می‌رویم که سالیان سال است، خدمت به پدر معنوی این شهر مایه افتخارشان است.
محمدرضا بیات از جمله همین خادمان با تجربه است که هم برای سه فرزند پدری می‌کند و هم ٢٢سال سابقه خدمت در بارگاه امام هشتم(ع) را در بخش انتظامات حرم دارد. او می‌گوید: خدا را شکر که رزق و روزی من و خانواده‌ام با نام حضرت گره خورده و به لطف و نگاه ویژه آقا این سعادت نصیب من و خانواده‌ام شده است. 
او ادامه می‌دهد: والدین به ویژه پدر در هر مسیری باشند روی تربیت فرزندان اثر می‌گذارند و ارتباط مستقیمی با سعادت و تربیت فرزندان دارند. به عنوان یک پدر و اینکه مسئولیت   زندگی همسر و فرزندانم را برعهده دارم و در جوار حضرت رضا(ع) مشغول خدمتم، این فضای معنوی در خانواده من هم نفوذ کرده است طوری که فرزندانم چه در امر تحصیل و چه در زندگی در این مسیر قرار گرفته‌اند. زندگی ما مرهون لطف آقاست و من آن را بارها حس کرده‌ام که مهمترین آن عنایت آقا برای خدمتگزاری در آستان مقدس شان بوده است. 
بیات یادآوری می‌کند: وقتی از حضرت علی(ع) به عنوان مولود کعبه یاد می‌کنیم یعنی از شخصیتی حرف می‌زنیم که دیوار کعبه به خاطر او شکافته شد. پیامبر درباره حضرت علی(ع) گفته است اگر همه دریاها مرکب شوند و همه درختان قلم، برای بیان خصوصیات حضرت باز هم کفایت نخواهد کرد. 
او می‌گوید: اگر بخواهم حضرت علی(ع) را به کسی معرفی کنم او را با چند ویژگی مختص به خود حضرت که دیانت، علم، شجاعت و عدل از جمله آنهاست ذکر می‌کنم. کاملترین صفت برای علی ابن ابیطالب(ع)، صفت امیرالمؤمنین است. علی(ع) با حق است و حق با علی(ع)، برای من صفت امیرالمؤمنین(ع) خیلی جذاب است و من با این ویژگی حضرت شور و نشاط پیدا می‌کنم.
 

خادمی که افتخارش خدمت است


خادمی که دغدغه‌اش تمیزی کفش‌هاست
محمد لشکری خادم ۶٧ ساله حرم مطهر رضوی نیز پدر چهار پسر و دو دختر است. کسی که در مدت بیست سال خدمتش در حرم، دغدغه‌اش تمیزی کفش خادمان هنگام خدمت است. 
او می‌گوید: شغل من کفاشی است و از همین‌رو کفش هم برایم خیلی مهم است. در حرم آقا همانطور که لباس خادمان تمیز و مرتب است دوست دارم کفش‌هایشان هم تمیز باشد و این توفیق برای من حاصل شده که کفش خادمان امام هشتم را تمیز کنم. 
او ادامه می‌دهد: اگر یک زندگی موفق است مرد و زن کنار هم زندگی را در این مسیر پیش برده‌اند. به برکت وجود نام امام هشتم در زندگی ما، بچه‌ها خیلی احترامم را دارند و به ما سر می‌زنند و رزق زندگی ما به برکت وجود حضرت است.
وقتی از تنها واکسی حرم مطهر رضوی درباره یکی از صفات حضرت علی (ع) که در او نمود بیشتری دارد می‌پرسیم، او صبر و راستی حضرت را نام می‌برد و می‌گوید: امام اول ما شیعیان صفات بسیاری دارد که صبر، شجاعت و راستی حضرت خیلی در نظرم مهم می‌آید و چیزی که می‌توانم در زندگی به عنوان الگو یاد کنم صبر حضرت است که خداوند لطف کرده و من را انسان صبوری قرار داده است. به گذشته زندگی‌ام که نگاه می‌کنم این صبر در زندگی من خیلی نقش داشته و خدا را شکر می‌کنم که هنوز قدرت و قوت دارم تا کفش خادمان را هر روز واکس بزنم. 
امامان مشعل‌داران مهربانی پدرانه‌اند، گوهری که هر دلی به آن پیوند بخورد محال است که شیرینی آن را فراموش کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی