پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی: 
۱۴۰۱-۱۱-۱۵

عدالت و خدامحوری اساس حکومت امیرالمومنین(ع) بود 

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حضرت امیرالمومنین علی(ع) جامع تمام خوبی‌ها و صفات پسندیده بودند اما عدالت و خدامحوری اساس حکومت پنج ساله ایشان بود.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی در ویژه برنامه سالروز میلاد پر نور و سرور مولای متقیان و پیشوای شیعیان که با حضور جمع کثیری از دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، به برخی از ویژگی‌های این امام بزرگوار اشاره کرد و گفت: عدالت و خدا محوری از مهمترین ویژگی‌های امیرالمومنین(ع) بود و در مدت کوتاه حکومت ایشان عدالت به معنای تمام در جامعه اسلامی به اجرا در آمد. 
وی تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) بیت المال را به طور مساوی بین مسلمین تقسیم می‌کرد و هیچ کس به خاطر جایگاه اجتماعی و یا به خاطر نسبت خویشاوندی که داشت سهم بیشتری از بیت‌المال نمی‌گرفت. 
سخنران حرم مطهر رضوی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این امام بزرگوار حب مساکین بود. ایشان نه تنها به فقرا و مساکین کمک می‌کردند بلکه آنها را دوست داشتند و با آنها همنشین و هم صحبت می‌شدند. 
وی عنوان کرد: کمک ایشان به فقرا و مستمندان همراه با تکریم شخصیت آنها بود و به گونه‌ای کمک می‌کردند که شخصیت و کرامت فرد نیازمند خدشه‌دار نشود. 
حجت الاسلام حسینی قمی ابراز کرد: معمولا وقتی فردی به جایگاه اجتماعی بالایی دست پیدا می‌کند رفتارش با اطرافیان عوض می‌شود ولی امیرالمومنین(ع) وقتی به خلافت رسید رفتارش متواضعانه‌تر از قبل شد و از همنشینی با فقرا و افراد عادی جامعه دوری نمی‌کردند. 
وی اظهار کرد: خلافت نه تنها بر شرافت امیرالمومنین(ع) نیفزود بلکه وجود این امام همام به خلافت شرافت و اعتباری خاص بخشید.
این کارشناس مذهبی اضافه کرد: امیرالمومنین‌(ع) در دوران پنج ساله خلافت بیش از افراد عادی کار می‌کرد و بیشتر درآمد و حاصل دسترنج خود را در راه خدا انفاق می‌کرد و کمتر از این درآمد استفاده شخصی می‌کرد. 
در ادامه این مراسم مدیحه‌سرایان اهل بیت(ع) به مولودی خوانی و مدیحه سرایی در وصف میلاد فرخنده و مسعود امیرالمومنین(ع) پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی