پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

گزارشی از اعزام دانش‌آموزان يتيم خراسان جنوبی به مشهد مقدس؛
۱۴۰۱-۱۱-۱۵

عیدی این بار به سبک پدرانه/ یتیمان زائری که به دست بوسی پدر مهربانشان می‌روند

به مناسبت امام علی علیه السلام 80 دانش‌آموز يتيم خراسان‌جنوبی به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش آستان نیوز از خراسان جنوبی؛ دانش‌آموز هستند و زائر امام مهربانی‌ها، بیشترشان برای اولین بار است که به زیارت امام رضا علیه السلام می‌روند.

کاروانی ۸۰ نفره‌ که برای بچه‌هایی در نظر گرفته شده‌اند که پدر ندارند اما می‌خواهند سایه پدری امام رئوف روی سرشان باشد.

خیلی‌ها کلاس دهمی هستند و با ذوق در محل امامزادگان باقریه(ع) بیرجند بی‌تاب برای رفتن هستند.

برخی از کلاس ششمی‌ها که تاکنون از مادرشان جدا نشده‌اند هرچند که بی پدری را تجربه کرده‌اند اما هم دلهره دور شدن از مادرشان را دارند و هم ذوق زیارت امام مهربانی‌ها را.

دوازدهمی‌ها نیز می روند تا سرنوشتان را از امامی بخواهند رقم بزنند که یقیقنا توسل به او بهترین را برای ما خواهد ساخت.

غلامحسین دانشمند مسئول کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در خراسان‌ جنوبی با اشاره به اعزام دانش‌آموزان يتيم بدون پدر به مشهد مقدس، گفت: به مناسبت میلاد امام علی علیه‌السلام آستان قدس‌ رضوی جهت تکریم از دانش‌ آموزان یتیم، ۸۰ نفر از این دانش‌ آموزان را به مشهد مقدس اعزام می‌کند.

وی افزود: ۱۰ نفر از این دانش‌ آموزان مربوط به شهرستان درمیان و ۷۰ نفر از شهرستان بیرجند هستند.

مسئول کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در خراسان‌ جنوبی خاطرنشان‌ کرد: تعدادی از دانش‌ آموزان شهرستان بیرجند از مدارسی که پایگاه رضوی و تعدادی از مدارس محروم شهرستان بیرجند انتخاب شدند.

دانشمند یادآورشد: این برنامه‌ها تحت نظر آستان قدس رضوی برگزار شده و دانش‌ آموزان از فضای معنوی حرم امام رضا علیه‌ السلام بهره‌مند می‌شوند.

وی حرم‌شناسی و بازدید از موزه حرم را از جمله برنامه‌های جانبی این سفر بیان کرد و افزود: همچنین دانش آموزان در تمام وعده‌ها از سفره امام رضا علیه‌السلام بهره‌مند می‌شوند.

مسئول کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی گفت: این اولین اردوی زیارتی دانش‌آموزان یتیم خراسان‌جنوبی است که با همکاری و پشتیبانی آموزش و پرورش و آستان قدس برگزار می‌شود که قسمت اعظم هزینه سفر را اداره کل آموزش و پرورش تقبل کردند.

دانشمند با بیان این‌که ۳۵ نفر از دانش‌آموزان این سفر در دوره اول متوسطه و مابقی در دوره دوم تحصیل می‌کنند، گفت: ۵۲ نفر از دانش‌آموزان دختر و ۲۸ پسر هستند.

وی با اشاره به این‌ که برگزاری این گونه سفرها تاثیر زیادی بر شکل‌گیری شخصیت انسان و برخورداری از رشد معنوی و مذهبی دارد، گفت: حرم امام رضا علیه‌السلام یکی از آن اماکنی است که در روح و روان بچه‌ها تاثیر بسیاری دارد و سبب می‌شود مسیر بهتری را در آینده انتخاب کنند.

مسئول کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در خراسان‌ جنوبی بیان‌ کرد: در بخش پرورش آموزش و پرورش، اردوهای علمی و معنوی بیشترین تاثیر را بر شخصیت دانش آموزان می‌گذارد.

دانشمند گفت: به آستان قدس رضوی پیشنهاد دادیم سالیانه ظرفیت سفر هزاران دانش آموز به خراسان جنوبی بدهند تا دانش‌آموزان در مناطق ۱۱ گانه آموزش و پرورش از این نعمت بهره‌مند شوند.

وی ادامه‌داد: لازمه این کار این است نظر وزارت آموزش و پرورش در این خصوص مساعد باشد و با مدیرکل آموزش و پرورش مذاکره کردیم استمرار اردوی دانش آموزان بلامانع است که وزارت آموزش و پرورش باید پشتیبانی مالی کند تا بخشی از طریق وزارت و بخشی از طریق خانواده‌ها تامین شود.

مسئول کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی ضمن تاکید بر استمرار اردوهای دانش آموزان به مشهد مقدس، گفت: هزینه اسکان و پذیرایی درمشهد به عهده آستان قدس رضوی است و خیرین و آموزش و پرورش باید از نظر رفت و آمد این سفرها تامین مالی کنند.

وی به نقش هماهنگ کننده کانون تعلیم و تربیت در برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، افزود: این آمادگی را داریم تا همراهی آستان قدس رضوی، وزارت و اداره کل آموزش و پرورش استان این سفرها استمرار داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی