پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

آیت الله خاتمی: 
۱۴۰۱-۱۱-۱۵

حکومت عدل علوی بهترین الگو برای حاکمیت دینی است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حکومت عدل علوی بهترین الگو برای حاکمیت دینی جامعه اسلامی است. 

به گزارش آستان نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در ویژه برنامه شام ولادت حضرت علی(ع) که امشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: دوران زندگانی امام علی(ع) را می‌توان به پنج دوره تقسیم کرد، دوران طفولیت آن حضرت که در دامان رسول الله(ص) و زیر نظر ایشان گذشت. 
امام جمعه موقت تهران افزود: دوره دوم مربوط به بعثت پیامبر(ص) و دوران خفقان و اذیت و آزار ایشان بود که در این دوران امیرالمومنین(ع) همواره جان فدای ایشان بودند و به عنوان نمونه می‌توان از ماجرای «لیله المبیت» و سوء قصد کفار به جان پیامبر(ص) نام برد. 
وی ابراز کرد: سومین دوره زندگی امیرالمومنین(ع) دوران هجرت مسلمانان از مکه به مدینه بود و در این دوران نیز سختی‌های بسیاری از جانب کفار بر مسلمانان وارد شد. 
آیت الله خاتمی بیان کرد: در این دوران هشتاد جنگ بزرگ و کوچک انجام شد که در همه این جنگ‌ها امیرالمومنین(ع) علمدار سپاه اسلام بود. 
وی اظهار کرد: بیست و پنج سال سکوت این امام بزرگوار در برابر غاصبان خلافت، چهارمین دوره زندگی مولای متقیان بود و در این دوران نیز بعد از رحلت رسول اکرم(ص) امت اسلامی جفای بسیار بزرگی در حق امیرالمومنین(ع) کردند. 
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: پنجمین دوره زندگی مولای متقیان علی(ع) از دوران پنج ساله حکومت آن حضرت که در این دوران تلاش فراوانی در جهت برقراری عدل در جامعه اسلامی کردند آغاز می‌شود. 
وی خاطر نشان کرد: مخالفان حکومت حضرت علی(ع) از همان روزهای نخست با مخالفت دشمنان مواجه شد و تا روزهای آخر و تا شهادت امیرالمومنین(ع) ادامه داشت. 
آیت الله خاتمی اذعان کرد: امیرالمومنین در این دوران کوتاه که سراسر با مخالفت دشمنان همراه بود به بهترین نحو عدالت را بین افراد جامعه اسلامی برقرار کردند به طوری که امروزه حکومت علوی به عنوان بهترین الگو برای حاکمیت دینی به شمار می‌آید. 
وی اضافه کرد: مخالفت دشمنان اسلام با حکومت دینی تا حالا هم ادامه دارد چرا که حاکمان ظلم و جور حکومت عدل الهی را بر نمی‌تابند و این حکومت‌ها همواره مانع از زیاده خواهی آنها می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی