پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یک کارشناس دینی: 
۱۴۰۱-۱۱-۱۵

راز تولد امیرالمومنین (ع) در کعبه پیوند جاودانه توحید و ولایت است 

یک کارشناس دینی گفت: راز به دنیا آمدن امیرالمومنین(ع) در خانه کعبه، پیوند جاودانه و ناگسستنی توحید و ولایت است. 

به گزارش آستان نیوز، زهرا حیدری؛ کارشناس دینی و سخنران حرم رضوی در ویژه برنامه جشن میلاد امیرالمومنین(ع) که ویژه بانوان زائر و مجاور در رواق نجمه خاتون برگزار شد، گفت: تولد امیرالمومنین(ع) یک راز بزرگ در دل خود دارد و آن هم این است که توحید و ولایت همیشه در کنار هم هستند و هرگز از هم جدا نمی‌شوند. 
وی خاطرنشان کرد: رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی با دو بال توحید و ولایت امکان‌پذیر است و توحید بدون ولایت و همچنین ولایت بدون توحید ارزشی ندارد. وقتی ما برای نماز رو به کعبه می‌ایستیم و اقرار به وحدانیت خداوند می‌کنیم روح ما نیز ناخودآگاه متوجه ولایت هم می‌شود.
وی در ادامه گفت: در سیزده رجب سال سی‌ام عام الفیل یک واقعه خارق العاده به وقوع پیوست که نظیر آن تا امروز رخ نداده است. در این روز نوزادی در خانه کعبه متولد شد و این واقعه به صورت متواتر در کتب اهل تسنن و تشیع نقل شده است و هیچ کس در وقوع این واقعه شک ندارد. 
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: برخی از دشمنان به قصد بی ارزش و یا عادی نشان دادن این واقعه شبهه‌هایی بر آن وارد می‌کنند از جمله اینکه حضرت علی(ع) در زمانی در خانه خدا متولد شد که کعبه مملو از بت‌های گوناگون بود. 
وی اذعان کرد: در پاسخ به این شبهه باید گفت که خداوند در قرآن کریم از خانه کعبه با عنوان «بیتی» یعنی (خانه من) یاد کرده است و وجود بت چیزی از ارزش این مکان مقدس کم نمی‌کند.  
وی افزود: علاوه بر این قبله مسلمانان در سال دوم هجری از بیت المقدس به سمت کعبه تغییر یافت و مسلمانان در حالی که در خانه کعبه بت‌های زیادی وجود داشت به سمت آن نماز می‌خواندند و وجود بت‌ها چیزی از قداست و اصل شرافت این بیت معظم کم نمی‌کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی