پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۱۶

تولید روزانه 180 تن شیر در واحدهای گاوداری شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی

مدیرعامل شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی از تولید روزانه 180 تن شیر در واحدهای این مجموعه خبر داد و گفت: در 10 ماه نخست امسال 54 هزار تن شیر در واحدهای دامپروری رضوی تولید شده است.

آرش فرزادنیا در گفت‌وگو با آستان نیوز با اشاره به افزایش 8 درصدی تولید شیر در واحدهای دامپروری شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی در 10 ماه نخست سال جاری اظهار کرد: این میزان تولید از نظر تناژی 4000 تن نسبت به مدت مشابه سال 1400 افزایش داشته است.
او ادامه داد: این شرکت 5 واحد دامپروری گاو شیری با حدود 4250 راس دام دوشا دارد که این واحدها در شهرهای مشهد، سرخس، تربت حیدریه و اسفراین واقع شده است.
مدیرعامل شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی، افزایش عملکرد و بهره‌وری دام‌های دوشای این مجموعه را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون هر دام دوشا به طور میانگین روزانه 41.7 کیلوگرم شیر تولید کرده که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 1.5 کیلوگرم افزایش داشته است.


افزایش بهره‌وری در تولید شیر
او درباره اقدامات انجام شده در این واحدها به منظور افزایش تولید شیر تصریح کرد: این افزایش تناژ در نتیجه تنظیم صحیح جیره‌های غذایی براساس نیاز دام، اجرای صحیح فرایند خوراک‌دهی، استفاده صحیح و مناسب از ریزمغذی‌ها، تامین به موقع اقلام خوراکی دام و نیز کنترل کیفی مناسب علوفه و نهاده‌های خریداری شده است.
فرزادنیا ادامه داد: علاوه‌براین، اقداماتی همچون مدیریت صحیح بستر دام، رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت‌های دامپزشکی، استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد در داخل مجموعه و بهره‌گیری از مشاوران مجرب انجام شده است.
او کنترل بیماری‌هایی نظیر ورم پستان، بهبود وضعیت راندمان تولیدمثلی و همچنین کنترل بیماری‌های واگیر از طریق انجام واکسیناسیون به موقع دام‌ها را از دیگر اقداماتی دانست که تاثیر مستقیم بر افزایش تولید داشته‌اند.


بهبود کیفیت شیر تولیدی از طریق کنترل بیماری و رعایت موارد بهداشتی
فرزادنیا با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور بهبود کیفیت شیر تصریح کرد: بدین منظور علاوه‌بر استفاده از سیستم CIP برای شست‌وشوی خطوط انتقال و شست‌وشوی صحیح تانکرهای نگهداری شیر، آزمایشات چربی و پروتئین به صورت منظم انجام می‌شود.
او ادامه داد: این مجموعه ضمن رعایت دقیق موارد بهداشتی در زمان شیردوشی نظیر ضدعفونی قبل و بعد دوشش به‌منظور کاهش بار میکروبی، دام‌هایی را که به بیماری ورم پستان مبتلا شده‌اند، جداسازی کرده و نسبت به درمان موقع اقدام می‌کند.
فرزادنیا از کنترل آفلاتوکسین و سایر سموم قارچی از طریق انجام آزمایشات ویژه روی خوراک دام خبر داد و گفت: برای تشخیص سموم شمیایی و فلزات سنگین ناشی از خوراک دام نیز آزمایشات مخصوصی صورت می‌گیرد.
او ادامه داد: کنترل سلول‌های سوماتیک شیر، استفاده از سیستم‌های سرمایشی برای سرد کردن سریع شیر بلافاصله بعد از دوشش و انجام آزمایشات دوره‌ای برای کاهش بار میکروبی، از دیگر اقداماتی به‌شمار می‌رود که با رویکرد بهبود کیفیت شیر در دامپروری‌های این شرکت صورت می‌گیرد.
فرزادنیا، شیر تولید شده در شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی را جزء با کیفیت‌ترین شیرهای تولیدی دامپروری‌های کشور دانست و گفت: این شیر از نظر بار میکروبی، سلول‌های سوماتیک، میزان آفلاتوکسین، پروتئین، چربی، سموم قارچی و آلودگی‌های شیمیایی، طبق استاندارد ایران و اروپا در طبقه شیر ممتاز قرار می‌گیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی