پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با ایام الله دهه فجر؛
۱۴۰۱-۱۱-۱۷

پیشنهاد بنیاد پژوهش ها برای آشنایی بیشتر با مکتب امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی چیست؟  

همزمان با ایام الله دهه فجر کتاب«امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی» با محوریت مباحث سیاسی معرفی شد.

به گزارش آستان نیوز، کتاب حاضر درآمدی بر مجموعه مقالات «امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی» است که دربردارنده 26 مقاله از استادمرحوم  آیت الله واعظ زاده خراسانی پیرامون انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) است.
مؤلف در این مقالات، انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) را که دو حقیقت همیشه جاوید هستند به صورت عمیق بررسی کرده و تصویری نو و ناب از خیزش جهانی، احیای اندیشه اسلامی، وحدت اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی، بایسته‌های پاسداری از آن و شخصیت امام(ره) و ویژگی‌های ایشان را فراروی خوانندگانی قرار داده ‌است که پاسداشت آرمان‌های انقلاب را یگانه هدف خویش گرفته و پیگیرانه در تکاپوی رسیدن به اهداف بلند آن می‌کوشند.
«انقلاب اسلامی ایران»، «شخصیت امام وامتیازات او»، «در جستجوی راه»، «اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی»، «امام خمینی(ره) و وحدت اسلامی»،«جهان اسلام ومشکلات آن»، «امام خمینی(ره) واحیا تفکر اسلامی»، «انقلاب اسلامی و نهضت حسینی»، «پاسداری از فرهنگ و تمدن اسلامی»،«سه نهضت اسلام، بعثت رسول اکرم(ص)، انقلاب اسلامی و قیام مهدی(عج)» و.... از موضوعات این مقالات است که در فصلنامه علمی ترویجی مشکوه به چاپ رسیده است. 
در بخشی با عنوان «انقلاب اسلامی ایران» آمده است: سرانجام آنچه بخواب شب هم نمی‌دیدیم و ناممکن می‌پنداشتیم به وقوع پیوست و ملتهای مسلمان و ملل عالم را غرق بهت، حیرت و اعجاب نمود و قدرتهای داخلی و ابرقدرتهای بین المللی را با همه هوشیاری و جاسوس‌بازی و سانسورسازی غافلگیر کرد، حسابها و نقشه‌های سیاسی و طرح‌های درازمدت و تصمیم‌گیری های مطالعه شده آنان را بهم ریخت و بالاخره ملت مسلمان ایران آزادی را بازیافت.
کتاب حاضر در قطع وزیری و 359 صفحه در دو نوبت به چاپ رسیده و دراختیار علاقمندان قرار گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی